مؤلف «راز مروارید» در محله خلیج‌فارس تجلیل شد
کد خبر: 4154433
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
به‌مناسبت روز قلم؛

مؤلف «راز مروارید» در محله خلیج‌فارس تجلیل شد

طی آیینی از مونس عبدی‌زاده، نویسنده کتاب‌های «راز مروارید» و «چهل روز انتظار» در عرصه جهاد و حماسه به‌مناسبت روز قلم و با حضور مسئولان استانی در محله خلیج‌فارس بندر بوشهر تجلیل شد.

برنامه سومین گام «از تبار قلم» در محله خلیج‌فارس بندر بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، کتابخانه عمومی شهر بوشهر در محله خلیج‌فارس، ۲۰ تیرماه، میزبان تجلیل از بانوی بوشهری مونس عبدی‌زاده، نویسنده کتاب‌های «راز مروارید» و «چهل روز انتظار» در عرصه جهاد و حماسه و انقلابی‌گری به‌مناسبت روز قلم با عنوان برنامه سومین گام «از تبار قلم» بود.

مونس عبدی‌زاده با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم، گفت: کار نویسندگی را از سال ۱۳۹۲ شروع کردم و اولین کتابم «راز مروارید» نام دارد که خاطرات ناخدا دوم بازنشسته سعید کیوانشکوهی طراح عملیات مروارید را روایت می‌کند که از سوی انتشارات «سوره مهر» منتشر شد. دومین کاری که روانه بازار کتاب کردم، «چهل روز انتظار؛ خاطرات شهید مدافع حرم استان بوشهر؛ شهید محمد احمدی‌جوان» بود که از سوی انتشارات «روایت فتح» راهی بازار نشر شد.

این بانوی خاطره‌نگار و نویسنده حوزه دفاع مقدس افزود: در حال حاضر کتاب‌های «خاطرات خانم فاطمه‌سادات علیزاده‌ثابتی؛ همسر شهیدان رضا و مهران عزیزانی» با عنوان «مثل هاجر» و «خاطرات کاظم اخوان؛ عکاس و خبرنگار جنگ» با عنوان «تصویری در بند» را نوشته و برای چاپ به‌ترتیب به دست نشر ۲۷ بعثت و انتشارات شهید سپرده‌ام. یک کار هم در دست نوشتن دارم که مربوط به خاطرات شهید مدافع حرم «میثم نجفی» می‌شود.

عبدی‌زاده در خصوص اینکه چگونه به سمت نویسندگی جذب شد، توضیح داد: از دوره نوجوانی تا دوران دانشگاه، خاطرات روزانه‌ام را می‎‌نوشتم؛ اما مطالعه کتاب «از معراج برگشتگان» نوشته حمید داودآبادی جرقه‌ای بود که مرا به سمت نویسندگی سوق داد.

وی در خصوص چگونگی انتخاب شخصیت‌های آثارش توضیح داد: شخصیت‌هایی که برای کتاب انتخاب می‌کنم شخصیت‌های مهمی هستند که زندگی و حوادث پر رمز و رازی را پشت سر گذاشتند و خواندن سرگذشت آن‌ها برای مخاطب جذابیت دارد.

عبدالله شاهینی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، نیز در سومین گام «از تبار قلم» در محله خلیج‌فارس اظهار کرد: مونس عبدی‌زاده یکی از نویسندگان فعال استان است که همکاری بسیار نزدیکی با حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر دارد. او یکی از سرمایه‌های استان در حوزه نویسندگی است.

شاهینی اذعان کرد: اگر امروز یک‌هزار نسخه از کتاب «چهل روز انتظار» بدون حمایت هیچ ارگانی به ‌فروش رفته، نتیجه صبوری نویسنده و برکت وجود شهید است که جای تبریک گفتن دارد؛ چون آثار متعددی در حوزه دفاع مقدس منتشر شده اما کمتر توفیق جذب نگاه مخاطب یافته‌اند.

یادآور می‌شود، حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، مهدی مقدسی، مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بوشهر از دیگر سخنرانان برنامه سومین گام «از تبار قلم» بودند.

تجلیل از مؤلف «راز مروارید» در محله خلیج‌فارس

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha