حوزه علمیه برای پرکردن خلاهای تربیتی آماده همکاری با آموزش و پرورش است
کد خبر: 1473255
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
آیت‌الله حسینی بوشهری:

حوزه علمیه برای پرکردن خلاهای تربیتی آماده همکاری با آموزش و پرورش است

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر حوزه‎های علمیه کشور با تاکید بر توسعه آموزش در کشور گفت: حوزه علمیه آماده است تا برای پرکردن خلاهای آموزشی تربیتی در قالب سند همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) آیت‎الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز 24 آبان در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش، خدمت به آموزش و پرورش را خدمت به دین دانست وگفت: تکلیف همه ما در اهمیت آموزش با آیه «کَما أَرْسَلْنا فیکُمْ رَسُولاً مِنْکُمْ یتْلُوا عَلَیکُمْ آیاتِنا وَ یزَکِّیکُمْ وَ یعَلِّمُکُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ یعَلِّمُکُمْ ما لَمْ تَکُونُوا تَعْلَمُونَ» مشخص می‎شود.
وی افزود: تاکیدات خداوند به بحث خواندن و تعلیم دادن به پیامبر به حدی بود که پیامبر اکرم(ص) خود را مبعوث شده به عنوان معلم عنوان کردند و هدف بعثت را اتمام مکارم اخلاق بیان فرمودند.
مدیر حوزه‎های علمیه تصریح کرد: اهمیت آموزش به حدی است که پیامبر اسلام، اسرای مشرک را به شرط آموزش مردم و باسواد کردن مردم و مسلمانان آزاد می‎کردند.
وی افزود: با توجه به اهمیت بحث آموزش، خدمت به آموزش و پرورش در حقیقت خدمت به دین است و حوزه از هیچ تلاش و کمک و کوششی برای پر کردن خلاهای آموزشی و تربیتی فروگذار نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: در این حوزه هیچ گونه تفارتی بین ما وجود ندارد و باید سعی کنیم از ظرفیت‎هایی که وجود دارد در توسعه آموزشی و تربیتی کشور استفاده کنیم که از آن جمله باید به سند همکاری حوزه و آموزش و پرورش اشاره کرد.
حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در حوزه آموزش، خاطرنشان کرد: به کارگیری ظرفیت‎های مردمی و مشارکت مردم در مدرسه داری و آموزش کشور از بهترین کارهایی است که در سال‌های اخیر انجام شده است و قرار هم نیست که دولت همه کارها را در کشور خودش انجام دهد.
وی افزود: سپردن کارها به مردم و خیرین از مهمترین خواسته‎های بزرگان است و رهبر انقلاب نیز عنایت خاصی به خیرین دارند ولی در این بین نباید کیفیت را فدا کنیم و باید با افزایش آموزش‎های ضمن خدمت کیفیت آموزشی را در کشور بهبود ببخشیم.
وی با اشاره به اهمیت توافقنامه حوزه و آموزش و پرورش بیان کرد: این توافقات در گذشته تاثیر بسیار مطلوبی در روند همکاری داشته است و باید از تمام ظرفیت‎ها برای آموزش جوانان کشور استفاده کرد.
حسینی بوشهری بیان کرد: خوشبختانه امروز ظرفیت فضای آموزشی کشور با گذشته قابل مقایسه نیست و دیگر خبری از مدارس سه شیفته نیست ولی باید کارها با کیفیت انجام شود و یکی از مهمترین کارها، تحت پوشش قراردادن دانش‌آموزانی است که به هرشکل از تحصیل بازمانده‎اند.
وی گفت: اگر دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را دریابیم این کار باعث می‎شود که هم نسل آموزش دیده و فرهیخته‎ به کشور تزریق شود و هم اینکه نهضت سوادآموزی در آینده با چالش بی سوادان سن بالا مواجه نخواهد بود.

captcha