لیست تمامی پرونده ها
لیست تمامی پرونده ها

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن

نمایشگاه قرآن در ۳۰ استان و با شعار «می‌خوانمت»
بهاران در بهار

بهاران در بهار

بهشت خدا اردو زده در بهارمان. عروس سروستان، تازه ترنج بهارستان. بهارمان شكوفه‌باران شد با طعم رطب ربنات. سفره بندگی پهن شد در دل‌هایمان و قصه نان و دل‌دادگی شد حكایت ثانیه‌های سحرمان. ماه رقص و آرامش و قیام و قعود. محبوب‌ترین ماه خدا، سلام. خوش‌آمدی به دل‌های طوفان‌زده بی‌قرار... ایکنا در این مجال می‌کوشد با تولیدات متنوع رسانه‌ای فرصت بهره‌مندی مطلوب‌تر از درک ماه خوب خدا را برای مخاطبان عزیز فراهم آورد. به امید کسب بهترین‌ها در ماه مهمانی خدا. در پرونده ویژه ماه رمضان ایکنا با عنوان «بهاران در بهار» همراهمان باشید.

کنگره مشهد

کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) اجلاسیه شرق کشور به همت جامعةالمصطفی(ص) العالمیة خراسان و با همکاری مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی ۱۳ و 14 دی در حرم مطهر رضوی، کتابخانه مرکزی واقع در تالار قدس با محوریت مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با حضور شخصیت‌های حوزوی، علمی و دانشگاهی و مسئولان استانی خراسان رضوی برگزار شد.
هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان، حافظان ممتاز قرآن

هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان، حافظان ممتاز قرآن

هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم با موضوع «اثرگذاری تلاوت بر مخاطب» از سوی شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه 6 تا 8 دی‌ماه 1402 در تهران برگزار می‌شود. در این پرونده خبری ضمن انتشار مقالات دوره هفدهم، که بی‌ارتباط به موضوع نشست اخیر نبوده و پیرامون مبحث مهندسی تلاوت پیش رفته است، در ادامه مباحث نشست هجدهم نیز درج می‌شود.
قرآن و حکمرانی

قرآن و حکمرانی

فصل دوم از «سلسله‌نشست‌های اندیشه‌ورزی قرآن کریم و حکمرانی» از سوی سازمان دارالقرآن الکریم با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی هیئت دولت در راستای فریضه جهاد تبیین برگزار می‌شود. فصل دوم این نشست‌ها به موضوع «نقش انقلاب اسلامی در نظم جدید جهانی و مناقشه با اسرائیل» اختصاص دارد. در این پرونده خبری محتوای این نشست‌ها به تدریج منتشر خواهد شد.
سعید ایران

سعید ایران

دکتر کاظمی یکی از فرزندان صالح انقلاب و از رویش‌های مبارکی بود که آینده درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند. این جملات بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره دکتر سعید کاظمی آشتیانی یکی از فرزندان برومند جهاددانشگاهی است. در پرونده «سعید ایران» که به انگیزه هجدهمین سالروز درگذشت این دانشمند فرزانه به روی مخاطبان ایکنا گشوده شده است با اخبار و گفت‌وگوهایی که درباره شخصیت علمی، فرهنگی و جهادی او تولید شده است با ما همراه باشید.
فاطمیه

فاطمیه

خواستم از «بوسوئه» تقلید کنم؛ خطیب نامور فرانسه که روزی در مجلسی با حضور لویی، از مریم سخن می‌گفت. گفت ۱۷۰۰ سال است که همه سخنوران عالم درباره مریم داد سخن داده‌اند. ۱۷۰۰ سال است که همه فیلسوفان و متفکران ملت‌ها در شرق و غرب، ارزش‌های مریم را بیان کرده‌اند. ۱۷۰۰ سال است که همه هنرمندان، چهره‌نگاران، پیکره‌سازان بشر، در نشان دادن سیما و حالات مریم، هنرمندی‌های اعجازگر کرده‌اند. اما مجموعه گفته‌ها و اندیشه‌ها و کوشش‌ها و هنرمندی‌های همه در طول این قرن‌های بسیار، به اندازه این یک کلمه نتوانسته‌اند عظمت‌های مریم را بازگویند؛ که «مریم مادر عیسی است» و من خواستم با چنین شیوه‌ای از فاطمه بگویم. باز درماندم. خواستم بگویم فاطمه دختر خدیجه بزرگ است. دیدم که فاطمه نیست. خواستم بگویم که فاطمه، دختر محمد(ص) است. دیدم که فاطمه نیست. خواستم بگویم که فاطمه همسر علی است. دیدم که فاطمه نیست. خواستم بگویم که فاطمه مادر حسنین است. دیدم که فاطمه نیست. خواستم بگویم که فاطمه مادر زینب است. باز دیدم که فاطمه نیست. نه! اینها همه هست و این همه فاطمه نیست. فاطمه، فاطمه است.
چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از ۹ تا ۱۸ آذرماه 1402 به میزبانی شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود. این دوره نیز در دو بخش آقایان و بانوان در دو بخش نغماتی(اذان ویژه آقایان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی) و آوایی(قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ 20 جزء) در رده سنی بالای 18 سال برپا می‌شود. نفرات برتر این رقابت‌ها ضمن دریافت جوایز نقدی به مسابقات بین‌المللی ایران و دیگر کشورها نیز اعزام می‌شوند.
بانوان مبلغ شهر تهران

بانوان مبلغ شهر تهران

نخستین آئین نکوداشت و تکریم بانوان مُبلغ و محفل‌دار قرآن کریم شهر تهران با محوریت «اخلاق و معنویت» دوم آذر 1402 در سالن همایش‌های برج میلاد از سوی مرکز فرهنگی بانوان قرآن‌پژوه مؤسسه امام رضا(ع) و با همکاری ایکنا، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان دارالقرآن تبلیغات اسلامی، رادیو قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما و مؤسسه حضرت خدیجه(س) برگزار می‌شود. در راستای تبیین اهداف برپایی آئین نکوداشت و تکریم بانوان مُبلغ و محفل‌دار قرآن کریم شهر تهران با دست‌اندرکاران و 20 نفر از بانوانی که در این آئین تجلیل می‌شوند، گفت‌وگو صورت گرفته است که در این پرونده مشاهده می‌کنید.
بسیج

بسیج

من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیحیانم محشور گرداند. تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد. این سخن بخشی از سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) درباره بسیج است. سازمانی که حالا 44 سال از قدمت و خدمت آن به جامعه ایرانی می گذرد. همزمان با هفته بسیج در این پرونده خبری با مروری بر تولیدات و اخبار ایکنا در این باره همراهمان باشید.
نمایشگاه روایت پیشرفت

نمایشگاه روایت پیشرفت

نمایشگاه «روایت پیشرفت» از 23 تا 27 آبان ماه در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم و با هدف بررسی و بیان دستاوردهای دو ساله برخی نهادهای دولتی پذیرای طلاب و فضلای حوزه و مسئولان است.
حکمرانی قرآنی

حکمرانی قرآنی

موضوع حکمرانی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ساحت‌ها و ویژگی‌های آن امروزه به عنوان مبحثی مهم مورد توجه محافل مختلف علمی است. در نظام مردمسالار دینی و جامعه اعتقادی و اسلامی، اساس و پایه حکمرانی در حوزه‌ها و شئون مختلف قرآن و آموزه‌های این کتاب الهی است. سلسله نشست‌های حمکرانی قرآنی با هدف بررسی ابعاد مختلف این مفهوم و تبدیل آن به گفتمان غالب به منظور احصای راهکارهایی برای حل نظام مسائل کشور در حال برگزاری است و ایکنا بنابر رسالت خود ضمن انعکاس این نشست‌ها، تلاش دارد براساس منویات رهبر معظم انقلاب تشریح و تبیین آن را از طریق گفت‌وگو و برگزاری نشست‌های تخصصی با کارشناسان، دنبال کند.
طوفان الاقصی

طوفان الاقصی

سرعت تحولات منطقه‌ای و افزایش قابل توجه قدرت کنشگری نیروهای مقاومت، به شتاب هر چه بیشتر در روند زوال رژیم اشغالگر قدس و نیز بازگشت مسجد الاقصی به دامان صاحبان اصلی خود منجر خواهد شد که این وعده تخلف ناپذیر الهی است که؛ «فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا». در پرونده خبری «طوفان الاقصی» با اخبار و گزارش های این رخداد همراهمان باشید.
راهی کربلا

راهی کربلا

راهیان اربعین حسین(ع) دل به جاده‌های بی‌قرار زده‌اند برای جرعه‌ای قرار؛ دل به جاده زده اند برای نوشی نفس در وطنی که گهواره پر جوش و خروش آدمیان است در اعصار مختلف؛ جوش و خروشی از نی و نا و نوا. «راهی اربعین» عنوان پرونده ویژه ایکنا به بهانه اربعین حسینی است. در این مجال کوشیده‌ایم اخبار، گزارش‌های خبری و تصویری و ویدئوهای مرتبط با این مناسبت را به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.
جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان 37

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان 37

سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از ۱۶ مرداد 1402 به مدت چهار روز به میزبانی دانشگاه فرهنگیان در شهر ارومیه برگزار می‌شود. جشنواره‌ ملی قرآن دانشجویان، در طول سه دهه برگزاری بعد از مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، یکی از باکیفیت‌ترین رویدادهای قرآنی محسوب می‌شود، به طوری که برگزیدگان این رویداد چند سال بعد در زمره قاریان و حافظان بین‌المللی ظاهر شده‌اند.
نهالِ جهاد

نهالِ جهاد

نهالِ دیروز و درخت تنومند امروزِ ایران است؛ نفسش گرم است به توان و همت اعضای بلندقامتش که دل در گروی آبادی وطن در صحنه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی کوشیده اند و همچنان می کوشند. کوشایی و خواهندگی مدامشان بوی خوش ایران دوستی می دهد و برای تقویت ایمان، امید و اعتماد جوانان وطن سر از پا نمی شناسند. جهاددانشگاهی نهاد برخاسته از انقلاب فرهنگی ایران حالا و همزمان با 16 مردادماه چهل و سومین سال فعالیت پر افتخارش را گرامی می‌دارد. در نهال جهاد با ما همراه باشید با اخبار و گفت‌وگوهایی حول محور افتخارات و دستاوردهای جهاددانشگاهی.
ملت جهانی حسین علیه السلام

ملت جهانی حسین علیه السلام

امام حسين(ع) در قيام خود، راه و رسمى ماندگار در عالم به يادگار گذاشت و با خون سرخش مكتبى را براى مسلمانان، بلكه همه آزادگان جهان بنا نهاد كه تا هميشه تاريخ باقى و سرمشق حق‌طلبان عالم است در این پرونده حال و هوای دلدادگان حسینی در محرم 1445 از گوشه و کنار جهان رصد شده است.
اشکستان معطر

اشکستان معطر

این که حسین(ع) فریاد می‌زند پس از اینکه همه عزیزانش را در خون می‌بیند و جز دشمن، کینه‌توز و غارتگر در برابرش نمی‌بیند، فریاد می‌زند؛ آیا کسی هست که مرا یاری کند و انتقام کشد؟ هل من ناصر ینصرونی؟ مگر نمی‌داند که کسی نیست که او را یاری کند و انتقام گیرد؟ این سؤال، سؤال از تاریخ فردای بشری است و این پرسش از آینده است و از همه ماست و این سؤال انتظار حسین(ع) را از عاشقان بیان می‌کند و دعوت شهادت او را به همه کسانی که برای شهیدان حرمت و عظمت قائلند اعلام می‌نماید. بوی ماه محرم خود به تنهایی روضه ایست که از جان بشر منتظر؛ بشر منتظر نجات شنیده می‌شود؛ باری این روضه، این انتظار و این منجی خواهی نه افسانه است و نه دروغ تاریخ. اینها همه هست و اشکی که به یاد حسین(ع) و یارانش معطر می‌شود. در «اشکستان معطر» با تولیدات محرمی ایکنا همراه باشید. التماس دعا.
دومین دوره مسابقات قرآن جایزه کربلا

دومین دوره مسابقات قرآن جایزه کربلا

دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کربلا ویژه نمایندگان آستان‌های مقدس، زیارتگاه‌ها و بقاع متبرکه در حال برگزاری است. آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات عصر یکشنبه، ۱۸ تیرماه، در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا آغاز شد و تا روز پنجشنبه، ۲۲ تیرماه ادامه دارد.
آقای همه بهشتيان است علی

آقای همه بهشتيان است علی

غدیر در طول تاریخ با صدها مانع مواجه شد و به رغم همه شکوه و شفافیت در گذر زمان با سدهای بزرگی روبرو شد. گروهی به نام علم در برابر غدیر صف کشیدند و مانع درخشش انوار غدیر شدند. علاوه بر آن جباران زیادی هم در برابر شکوه غدیر مقاومت کردند. انواع موانع در برابر غدیر خم ردیف شد تا خورشید فروزان غدیر درخشش نکند. با اینکه موانع فراوان در برابر درخشش غدیر پدید آمد ولی غدیر درون خود آنچنان شکوه و عظمتی داشت که توانست از همه دست‌اندازها عبور کند، از همه موانع بگذرد و همه مقاومت‌ها را ذوب کند و مشعل هدایت همه حق‌جویان عالم شود. این واقعیت، غدیر را در برابر موانع بیشمار حفظ کرد... عید سعید غدیر خم مبارک‌ترین عید شیعیان جهان مبارک باد. در پرونده ویژه غدیر گفت‌وگوهای ویژه این عید، اخبار و گزارش‌های مربوط به غدیر تقدیم حضور مخاطبان گرامی ایکنا می‌شود؛ با ما همراه باشید.
واکنش مسلمانان جهان به هتک حرمت قرآن

واکنش مسلمانان جهان به هتک حرمت قرآن

روز چهارشنبه و همزمان با عید قربان، یک پناهجوی عراقی قرآن کریم را در شهر استکهلم سوئد و در مقابل مسجد اصلی شهر به آتش کشید. در حالی که پلیس سوئد قبل از این با درخواست آتش زدن قرآن مخالفت کرده بود اما دو هفته قبل دادگاه با اعلام اینکه قرآن‌سوزی در راستای آزادی بیان است حکم پلیس را لغو و مجوز قرآن‌سوزی را صادر کرد. هر چند پلیس بعد از وقوع حادثه عامل سوزاندن قرآن را متهم به تحریک علیه جمع نژادی یا قومی و نقض ممنوعیت آتش زدن کرد
حج؛ جلوه وحدت مسلمانی

حج؛ جلوه وحدت مسلمانی

حج در یک نگرش کلی، سیر وجودی انسان است به سوی خدا. نمایشی رمزی که فلسفه خلقت بنی‌آدم است و تجسم عینی آنچه در این فلسفه مطرح است. در یک کلمه حج «شبیه (نمایش) آفرینش» است. در همان حال «شبیه تاریخ» و در همان حال «شبیه توحید» و در همان حال «شبیه مکتب» و در همان حال «شبیه امت» (جامعه اعتقادی، جامعه نمونه‌ای که اسلام می‌خواهد در میان انسان‌ها بنا کند و... بالاخره، حج نمایشی رمزی است از «آفرینش انسان» و نیز از «مکتب اسلام» که در آن کارگردان خداست. زبان نمایش، حرکت و شخصیت‌های اصلی، «آدم، ابراهیم، هاجر و ابلیس» و صحنه‌ها، منطقه‌های حرم و «مسجدالحرام، مسعی، عرفات و مشعر و منی؛ و سمبل‌ها: «کعبه و صفا و مروه» و روز و شب و غروب و طلوع و بت و قربانی و جامه و آرایش و حلق و تقصیر...
تلاوتهای ممتاز بین المللی

تلاوتهای ممتاز بین المللی

انتشار تلاوت‌های ممتاز قاریان خارجی (هر هفته یک تلاوت/ 50 تلاوت تا پایان سال)
مقام معلم

مقام معلم

معلم نامی بلند و ساحتی محترم است که نیازش به تقدیر و تکریم روز و هفته و ماه نیست؛ تکریم معلم، احترام به حرمت انسانی است که شغلش شغل انبیاست. به انگیزه هفته بزرگداشت مقام معلم در این پرونده مروری بر اخبار و تولیدات ایکنا در این ایام خواهیم داشت. با ما همراه باشید.
نمایشگاه قرآن

نمایشگاه قرآن

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین‌‌ماه با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ خواهد بود.
بسیج لشکر مخلص خدا

بسیج لشکر مخلص خدا

بسیج واژه‌ای آشناست. بسیج و حزب الله، از واژگان مقدسی است که هم در مرحله آغازین قیام و هم پس از استقرار نظام مورد تأکید امام بوده است. ایشان فرمود: بسیج لشکر مخلص خدا و مدرسه عشق است. به حق بسیج و بسیجیانند که کشور را از بحرانها نجات می‌دهند و باید بسیجی ماند.
کنکاش ناکارآمدی در وادی وقف

کنکاش ناکارآمدی در وادی وقف

وقف سنت حسنه‌ای است که از دیرباز به اشکال گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقیق نهاده است. وقف در لغت به معنای ایستادن، ماندن و آرام گرفتن است و در اصطلاح فقهی، نگهداشتن و حبس کردن عین ملک است و مصرف کردن منافع آن در راه خدا. برخی از فقها گویند وقف حبس عین است بر ملک خدای تعالی. همزمان با هفته وقف ایکنا مروری بر کارنامه وقف و موانع کارآمدی بهتر آن داشته است.
گُل‌خاک شهیدان

گُل‌خاک شهیدان

دوران دفاع مقدس یکی از باشکوه‌ترین و پرافتخارترین دوران تاریخ ملت ایران است. در این دوران حماسی، ملت ایران با تکیه بر قدرت ایمان، عظیم‌ترین قدرت‌های مادی دنیا را به زانو درآوردند. بدون تردید، نقش امام خمینی(ره) در مدیریت و فرماندهی جنگ، یک نقش بی‌بدیل است. فرماندهی و مدیریت حضرت امام(ره) را می‌توان از عوامل اصلی مقاومت ملت ایران در برابر متجاوزان و تبدیل جنگ تحمیلی به دفاع مقدس دانست. ملت ایران تحت فرماندهی حضرت امام(ره) بر دشمنی غلبه کرد که از اندیشه‌های برتر نظامی دنیا و تجهیزات مدرن و پیشرفته قدرت‌های بزرگ برخوردار بود.
هیئت هیهات

هیئت هیهات

و حسين(ع) با همه هستي‌اش آمده است تا در محكمه جنايت تاريخ به‌ سود كساني كه هرگز شهادتي به سودشان نبوده است و خاموش و بي دفاع مي‌مردند، شهادت بدهد. اكنون محكمه پايان يافته است و شهادت حسين (ع) و همه عزيزانش و همه هستي‌اش با بهترين امكاني كه در اختيار جز خدا هست، رسالت عظيم الهي‌اش را انجام داده است...؛ آنها كه رفتند، كاری حسينی كردند و آنها كه ماندند، بايد كاری زينبی كنند وگرنه يزيدی‌اند...
در حریم تو نَهم سر بر خاک

در حریم تو نَهم سر بر خاک

بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با 31 مردادماه است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است از سوی صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد.
غدیر؛ عید تکمیل دین

غدیر؛ عید تکمیل دین

عید غدیر خم هجدهم ذی‌الحجه از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است. روزی که پیامبر اکرم(ص) به دستور خدای مهربان امام علی(ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد. واقعه غدیر در سفر حجة الوداع سال دهم هجری و در سرزمین غدیر خم روی داد.
چهار دهه جهادِ نهادی

چهار دهه جهادِ نهادی

در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) در تاریخ 59/3/23 مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، ستاد مزبور در جلسه مورخ 59/5/16 به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی، جهاددانشگاهی را به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تأسیس کرد. پس از تبدیل ستاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه این نهاد در تاریخ 65/9/11 مورد تجدیدنظر قرار گرفت و با حذف وظیفه مشارکت در مدیریت اداره دانشگاه‌ها و تأکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاه‌ها به تصویب رسید. این نهاد علمی _ فرهنگی امروز در آستانه چهل سالگی است.
چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن

چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن

چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه آقایان و بانوان بزرگسال در رشته‌های متعدد در بازه‌های زمانی مختلف طی هفت‌ماهه اول سال 98 در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد. مرحله پایانی نیز مهرماه در اصفهان برپا می‌شود.
سفره کریمان

سفره کریمان

دهه کرامت،دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه(س) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) همراه است. این دهه یادآور بسیاری از مفاهیم سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علایق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام معنوی برادر است. دهه کرامت امسال با شعار «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل‌ بیت(ع)» به همراه جشن‌ها و ویژه برنامه های مختلف در سراسر کشور برگزار شد.
حجت حج

حجت حج

ایام، ایام حج است و موسم، موسم ذبح اسماعیل ای حاج! اسماعیل تو کیست؟ چیست؟ نیازی نیست؟ کسی بداند، باید خود بدانی و خدایت، اسماعیل تو ممکن است فرزندت نباشد، تنها پسرت نباشد، زنت، شویت، شغلت، شهرتت، شهوتت، قدرتت، موقعیتت، مقامت من نمی‌دانم، هر چه در چشم تو، جای اسماعیل را در چشم ابراهیم دارد و اکنون که «آهنگ خدا» کرده‌ای در «منی» ذبح کن. گوسفند را هم از آغاز تو خود انتخاب مکن، بگذار خدا انتخاب نماید و آن را، به جای اسماعیلت، به تو ارزانی کند. اینچنین است ذبح گوسفند را، به عنوان قربانی، از تو می‌پذیرد، چرا که ذبح گوسفند بجای اسماعیل، «قربانی» و ذبح گوسفند به عنوان گوسفند، « قصابی» است!
راه بهشت

راه بهشت

هفتم تیرماه یادآور تاریخی است که بهترین یاران انقلاب و امام(ره)، به دست منافقان به شهادت رسیدند. روزی که اندوه آن در یاد و خاطره مردم این سرزمین هیچ‌گاه کمرنگ نخواهد شد. راه بهشت به انگیزه سی و هشتمین سالروز شهادت دکتر بهشتی و یارانش ایجاد شد.
عید سعید فطر و لبخند خدا به ماه تمامش

عید سعید فطر و لبخند خدا به ماه تمامش

پس از یک ماه روزه داری و انجام مناسک ماه مبارک رمضان؛ روز اول ماه شوال روزه گرفتن بر مسلمانان حرام می‌شود و مسلمانان سراسر جهان با آداب و رسوم خاصی به استقبال «عید فطر» می‌روند.
روح الله، امام عشق

روح الله، امام عشق

سی‌امین سالگرد عروج ملکوتی امام مهربان امت، بت شکن بزرگ تاریخ بشریت؛ حضرت امام خمینی(ره) فرارسید و اشک ماتم عاشقان ولایت در فراق امام قلب‌ها همچنان جاری است، اما تجلی عشق به این عالم فرزانه، روز به روز فزونی می‌یابد.
جانِ رمضان

جانِ رمضان

دعاهای کوتاه ماه مبارک رمضان همراه با تفسیر و آموزش سبک زندگی در این پرونده خبری دنبال می‌شود. در ادعیه خوانی بهار قرآن با ما همراه باشید.
رمضان در جهان

رمضان در جهان

در این پرونده بر آنیم اخبار مربوط به ماه رمضان و آداب و رسوم مسلمانان در این ماه را در کشورهای مختلف از جمله اسلامی و غیر اسلامی معرفی کنیم.
سِیل ایران؛ مثال مهر و مرهم ایرانیان

سِیل ایران؛ مثال مهر و مرهم ایرانیان

در واپسین روزهای سال 97 ساری روی سیل را به خود دید.این سیل قصد سفر به جای‌جای وطن کرد. قصدی که خاطر بهاری ایران و ایرانی را مکدر ساخت. هموطنانمان از شمال تا جنوب،شرق تا غرب هریک به نوعی از آسیب‌های این سیل رنجیدند. اما ایرانی رسم مهر و مرهم‌ می‌داند.
فرقه‌های انحرافی؛ خیلی دور، خیلی نزدیک

فرقه‌های انحرافی؛ خیلی دور، خیلی نزدیک

در این پرونده ضمن بررسی میدانی وضعیت فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب در کشور، به تحلیل محتوایی این فرقه‌ها و دلایل خیزش و جذب برخی افراد به آن‌ها پرداخته‌ایم.
سی‌و‌ششمین مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران

سی‌و‌ششمین مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران

مسابقات بین‌المللی قرآن ایران 21تا25 فروردین‌98 در تهران برگزار می‌شود. این رقابتها ویژه آقایان و در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل است. در کنار این مسابقات سومین مسابقات بین‌المللی بانوان، ششمین مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان، سومین مسابقات طلاب و چهارمین
نمایشگاه بین‌المللی قرآن

نمایشگاه بین‌المللی قرآن

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 21 اردیبهشت‌ماه 98 مطابق با ششم ماه رمضان در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.
درس‌هایی از قرآن

درس‌هایی از قرآن

برنامه درس‌هایی از قرآن، پنجشنبه‌ هر هفته با تدریس حجت الاسلام قرائتی از شبکه اول سیما پخش می‌شود.
این ماه چهل ساله

این ماه چهل ساله

پرونده «این ماه چهل‌ساله»، به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بر روی خروجی قرار گرفته و مجموعه‌ای از اخبار مراسم دهه‌فجر، نشست‌های مطبوعاتی، گفت‌وگو، یادداشت و گزارش‌های خبری و تصویری را که با هدف تشریح دستاوردهای نظام تهیه شده، شامل‌ می‌شود.
فقه نظام؛ گذر از محدودیت یا پایان راه

فقه نظام؛ گذر از محدودیت یا پایان راه

گرچه دانش فقه که حاصل تلاش فقهای عظام برای کشف شریعت نفس‌‎الامری است دارای منهج و منطق مدونی است، اما الگوی اجتهاد در مسائل نوپدید همچنان نیازمند تطورات روشی است. حال سؤال این است که گذر این سیر تکامل از معبر فقه سنتی است یا نیازمند بنیان نهادن فقه نظام؟
فلسفه اسلامی و چالش‌های مدرنیته

فلسفه اسلامی و چالش‌های مدرنیته

در روزگاری که مظاهر مدرنیته در ساحات مختلف زندگی بشر نمود یافته و تجلیات متکاثر آن چشمان بسیاری را مفتون خود ساخته است، سخن از فلسفه اسلامی، کارکردهای آن در جامعه امروزی، نقش آن در ساخت تمدن اسلامی و چالش‌های آن در برابر مدرنیته امری درخور توجه است.
به نام رسول مهربانی

به نام رسول مهربانی

این پرونده به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم(ص) ایجاد شده است و به تجمیع اخبار و گزارش های این مناسبت فرخنده در ایران و جهان اختصاص دارد.
راهی اربعین

راهی اربعین

راهی اربعین عنوان پرونده ویژه ایکنا به بهانه اربعین حسینی است. در این مجال کوشیده ایم اخبار، گزارش‌های خبری و تصویری و ویدئوهای مرتبط با این مناسبت را به اشتراک بگذاریم.
۱