آموزش دینی مستقیم و زیاد راه حل مناسبی نیست

آموزش دینی مستقیم و زیاد راه حل مناسبی نیست

مراسم افتتاحیه همایش مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر شامگاه چهارم خرداد ماه در جمکران برگزار شد، حجت‌الاسلام جزینی در این مراسم گفت: راه مقابله با شبهات، آموزش دینی مستقیم آن هم به مقدار فراوان نیست. چاره کار این است که فرزندانمان را مسلح به موضوعاتی کنیم که وقتی وارد جامعه شوند اثر منفی نگیرند.
معنای حقیقی حمل قرآن، حمل به قلب است

معنای حقیقی حمل قرآن، حمل به قلب است

حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی، مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت گفت: حمل قرآن به معنای حقیقی، حمل به قلب است و قرآن تا به اعماق قلب انسان نفوذ نکند و با وجود انسان گره نخورد، انسان از تلاوت و حفظ و قرائت آن لذت نمی‌برد.
آیا امام صادق(ع) 4 هزار شاگرد و 35 هزار روایت داشتند؟/ دلیل تناقض ظاهری برخی روایات

آیا امام صادق(ع) 4 هزار شاگرد و 35 هزار روایت داشتند؟/ دلیل تناقض ظاهری برخی روایات

آیت‌الله علی نظری منفرد گفت: امام صادق(ع) در یک دوره چهار هزار شاگرد پای درس نداشتند، بلکه در طول 34 سال امامت چهار هزار راوی سخنان ایشان را نقل کردند و 35 هزار حدیث از ایشان باقی مانده است.
هدف غرب از جنسیت‌زدایی رشد اقتصادی است

هدف غرب از جنسیت‌زدایی رشد اقتصادی است

عضو گروه علمی پژوهشکده مطالعات اجتماعی و تمدنی با بیان اینکه غرب مراد از عدالت را برابری تعریف کرده است، تاکید کرد: این در حالی است که سیاست‌های اقتصادی آنان سبب شده تا ثروت 26 نفر برابر با ثروت 4 میلیارد انسان شود.
اختلاف نظر وهابیت و اهل‌سنت در تکفیر/ گفتمان محمدبن عبدالوهاب خلاف فِرق اسلامی است

اختلاف نظر وهابیت و اهل‌سنت در تکفیر/ گفتمان محمدبن عبدالوهاب خلاف فِرق اسلامی است

حجت‌الاسلام روح‌الله حیاتی مقدم، پژوهشگر فرق اسلامی، گفت: فصل مقوم اندیشه وهابیت مواردی است که در اهل سنت ریشه ندارد؛ وهابیت چیزهایی را خروج از ملت می‌داند که سنی‌ها آن را جزء مستحبات می‌دانند؛ یک مورد هم نداریم که اهل سنت بگوید شیعه، توحید ندارد پس کافر است ولی کتب وهابیون مشحون و پر از این نوع تهمت‌ها است.
مشهورات فقهی قابل بازنگری است/ ممنوعیت ازدواج موقت برای برخی مردان

مشهورات فقهی قابل بازنگری است/ ممنوعیت ازدواج موقت برای برخی مردان

حجت‌الاسلام فرج‌الله هدایت‌نیا با بیان اینکه فقها دِین خود را به دین ادا کرده‌اند، گفت: دانش فقه نباید متوقف شود. یعنی این سخن که اگر حرف جدیدی بزنیم، فقه جدیدی تأسیس می‌شود منطقی نیست. ما با رعایت ادب می‌توانیم در بسیاری از مشهورات فقهی بازنگری کنیم.
نهادهای علمی و پژوهشی کشور باید مأموریت‌گرا شوند

نهادهای علمی و پژوهشی کشور باید مأموریت‌گرا شوند

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با تأکید بر اینکه نهادهی علمی و پژوهشی کشور باید مأموریت‌گرا شوند، گفت: مؤسسات پژوهشی، طیف وسیعی هستند و اینکه همه را پژوهشگاه بدانیم، گمراه‌کننده است.
تلفیق علوم حوزه سنتی با دانش روز، نقش حوزه را اثربخش‌تر می‌کند

تلفیق علوم حوزه سنتی با دانش روز، نقش حوزه را اثربخش‌تر می‌کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حرکت و تحول حوزه‌های علمیه از حالت سنتی به حالت سیستمی و تلفیق علوم حوزه سنتی با دانش روز نقش حوزه در جهان را اثربخش‌تر خواهد کرد.
اثربخشی و تغییر اجتماعی، اساس آیین‌نامه ارتقای اساتید شود

اثربخشی و تغییر اجتماعی، اساس آیین‌نامه ارتقای اساتید شود

محمدرحیم عیوضی، استاد دانشگاه شاهد، گفت: در آئین‌نامه ارتقاء باید به مسئولیت اجتماعی استادان و اثربخشی نهاد علم توجه شود، زیرا اگر قواعد نهادی دانشگاه‌ها همین باشد آینده نامطلوب تساعدی را خواهیم داشت.
آینده‌پژوهی رمز موفقیت در حکمرانی علمی و فناوری

آینده‌پژوهی رمز موفقیت در حکمرانی علمی و فناوری

حجت‌الاسلام رضا غلامی، رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر اینکه نباید تلقی شعاری به عبور از مرزهای علمی داشته باشیم به آئین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت: اولا تنوع و تکثر سلایق را به ویژه در عرصه روش نادیده می‌گیرد. ثانیا رویکرد تخصصی آن به علوم به خصوص ساحت چندرشته‌ای ضعیف است و ثالثا استثناها به حد کافی نیست.