کتاب «ضرورت وزارت اطلاعات» تحریری نو در فقه است
کد خبر: 1460810
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
حسینی بوشهری:

کتاب «ضرورت وزارت اطلاعات» تحریری نو در فقه است

گروه اجتماعی: مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: باید از کتاب «ضرورت وزارت اطلاعات در حکومت اسلامی» اثر مرحوم آیت الله علی احمدی میانجی تحریری نو در بین آثار فقهی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در همایش بزرگداشت سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات و نکوداشت مرحوم آیت الله علی احمدی میانجی، نظام اطلاعاتی را همانند نظام سیاسی ضروری دانست و اظهار کرد: متون کتاب و آثار فقهی ما ریشه سنتی دارد.

وی با اشاره به شخصیت مرحوم میانجی، تصریح کرد: چهره و شخصیت هایی مانند مرحوم احمدی میانجی که لحظات عمر خود را در تبلیغ دین و تعلیم طلاب و دانش پژوهان گذاشته اند، گل سر سبد نظام هستی هستند.

وی اظهار کرد: اقتضای حکمت خداوندی آن است که استعدادهای بالقوه انسانی را تبدیل به بالفعل نماید، اما این انسان ها هستند که با اختیار راه خود را برمی گزینند و با انتخاب راهنمایان کامل، استعدادهای خود را می پرورانند.

حسینی بوشهری، عقل را نخستین راهنمای انسان دانست و خاطرنشان کرد: عقل راه عبودیت و شناخت خداوند متعال را به همگان راهنمایی می کند و همانند چراغ راهی به همه فایده می رساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، پیامبران و ائمه هدی(ع) را از دیگر راهنمایان خلایق دانست و اظهار کرد: در قرآن کریم، بیش از 80 آیه به اهمیت علم و عالم پروری پرداخته است که نشان از اهمیت پرداخت به این دسته از رهنمایان انسانی دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره شخصیت مرحوم آیت الله احمدی میانجی گفت: این شخصیت بزرگ از محضر آیات عظام طباطبایی، مرعشی نجفی، محقق داماد و گلپایگانی بهره برده است و در عین حال در اوج اخلاص بود و به دنبال نام و شناساندن خود نبود و با تواضع به فعالیت های تبلیغ خود در بین مردم انجام می داد. حسینی بوشهری با اشاره به فداکاری و روحیه انقلابی این عالم ربانی، تاکید کرد: وقتی فرزند ایشان به شهادت رسید، در مراسم تشییع جنازه و شب هفت فرزند خود شرکت نکردند و اظهار نمودند 'آنچه را که در راه خدا داده ایم، پی آن را نمی گیریم'.

همایش بزرگداشت سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات و نکوداشت مرحوم آیت الله علی احمدی میانجی، امروز به همت اداره کل اطلاعات قم در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

captcha