سومین دوره ویژه‌برنامه «از تبار قلم» در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4154047
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

سومین دوره ویژه‌برنامه «از تبار قلم» در قم برگزار می‌شود

سومین دوره ویژه‌برنامه «از تبار قلم» در استان قم با حضور مسئولان استانی و فعلان فرهنگی و تقدیر از سمیه عالمی، نویسنده و داستان‌نویس در قم برگزار می‌شود.

ویژه‌برنامه «از تبار قلم»به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم، با توجه به رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ارج نهادن به منزلت، قداست و حرمت قلم و صاحبان آن، سومین دوره ویژه‌برنامه تجلیل و قدردانی تعدادی از فرهنگ‌مداران این حوزه در استان‌های مختلف با عنوان «از تبار قلم» برگزار می‌شود.

سومین دوره ویژه‌برنامه «از تبار قلم» در استان قم نیز با تقدیر از سمیه عالمی، نویسنده و داستان‌نویس برجسته استان و با حضور مهدی کرد فیروزجایی، نویسنده و منتقد ادبی برگزار خواهد شد.

از جمله معیارهای انتخاب نویسندگان در این ویژه‌برنامه، دارا بودن شاخص‌هایی چون تعداد تألیفات ارزشمند و تأثیرگذار در حوزه موضوعی، دارا بودن ویژگی‌های برتر آثار منتشره از نویسندگان در پنج سال گذشته، استقبال عمومی از تألیفات نویسنده و همچنین داشتن تناسب و ویژگی‌های لازم برای خرید و ارائه آثار در کتابخانه‌های عمومی استان است.

سمیه عالمی متولد سال 1358، نویسنده و داستانویس قمی است که با وجود تحصیل در مقطع لیسانس در رشته گیاهپزشکی، پس از علاقه به نویسندگی در این حوزه فعالیت می‌کند.

از جمله کتاب‌های سمیه عالمی می‌توان به «مسافر جمعه»، «یکی میان زندگی ما راه می‌رود» و آخرین اثر او «باغ‌های معلق» اشاره کرد. وی همچنین موفق به کسب جایزه برگزیده جشنواره داستان انقلاب با کتاب «مسافر جمعه» شده است.

یادآور می‌شود، مراسم تجلیل از سمیه عالمی، در حاشیه نشست رونمایی از کتاب «باغ‌های معلق»، سه‌شنبه، 20 تیرماه، ساعت 17:30 در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha