مهد کودک‎ها براساس معارف قرآنی اداره شوند
کد خبر: 1444034
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
آیت‎الله حسینی بوشهری تاکید کرد:

مهد کودک‎ها براساس معارف قرآنی اداره شوند

گروه حوزه‎های علمیه: مدیر حوزه‎های علمیه با تاکید بر ابراز محبت به اهل بیت(ع) به صورت عمیق گفت: مهد کودک‎ها باید براساس آموزه‎های قرآن و معارف اهل بیت(ع) اداره شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) آیت‎الله سید هاشم حسینی بوشهری، صبح امروز 6 شهریور در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، گفت: هر کار بزرگی نیازمند یک نقشه کارآمد و قوی و همچنین الگویی منحصربه فرد برای رشد و بالندگی است که، قطعا بهترین نقشه در مسیر زندگی، قرآن کریم و بهترین الگو، ائمه اطهار(ع) هستند.
وی افزود: پذیرش نقشه و الگوهای موفق توسط افراد، مهمترین عامل سعادت است؛ دنیایی که با این همه ایده پردازی نتوانست راه درست را پیدا کند و امروز به این نتیجه رسید که چیزی جز عمل به قرآن و گفتار پیامبر و اهل بیت(ع) مایه سعادت دنیوی و اخروی نیست.
مدیر حوزه‏‎های علمیه اظهار کرد: جذبه این مکتب نورانی و عظیم به حدی است که حتی مسیحیان و پیروان ادیان دیگر الهی نیز شیفته آن شده‎اند و مسیحیانی را می‎بینیم که به امام رضا(ع) ارادت دارند و بشر امروز به نقطه نورانی و قابل اتکایی به نام اهل بیت(ع) پی برده است.
حسینی بوشهری یادآورشد: هر گامی که برای اهل بیت(ع) برداشته شود، عبادت است و همین جلسات دهه کرامت نیز عبادت محسوب می‎شود؛ قطعا هر گامی که برای اهل بیت(ع) برداشته شود، مبارک و پربرکت خواهد بود.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارکرد: همین جذبه بالاست که باعث شده این همه هجمه به این عرصه وارد شود؛ به همین دلیل است که خودباختگی دشمنان آنان را واداشته است که از حیث فیزیکی به حذف شیعیان اقدام کنند و این تفکر همیشه پابرجاست و هر خونی که از شیعه ریخته شود، پایداری شیعه را چند برابر خواهد کرد.
وی با اشاره به لزوم استفاده از نگاه نافذ رهبر انقلاب در حوزه‎های مختلف به ویژه استفاده در حوزه نشر معارف اهل بیت(ع) گفت: از نظر امام صادق(ع) شیعیان به سه دسته تقسیم می‎شوند؛ نخست کسانی که اعتبار خود را از اهل بیت(ع) کسب می‎کنند و خودشان را به آنها نزدیک می‎کنند تا کسب اعتبار کنند؛ دوم عده‎ای نیز برای رزق و روزی به ایشان نزدیک می‎شوند و دسته آخر کسانی هستند که واقعا از اهل بیت(ع) هستند و پایان راه آن‎ها نیز به ائمه معصومین(ع) ختم می‎شود.
آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: باید برای اثبات عشق به اهل بیت(ع) کارهای ماندگار و حیاتی و مثمر ثمر انجام داد و از کارهای نمایشی و کم ثمر دوری کرد.
مدیر حوزه علمیه با ابراز تاسف از این که امروز در برخی مهد کودک‎ها به جای انتقال فرهنگ اهل بیت(ع) با رقص و موسیقی کودکان را تغذیه می‎کنند، تصریح کرد: این مسئله فاجعه است، چرا که قلب کودکان پاک است و وقتی با الگوهای اشتباه تربیت می‎شوند، در آینده دچار مشکلاتی خواهند شد؛ باید مهد کودک‎ها بر اساس مکتب اهل بیت(ع)  فعالیت کنند و الگوهای منطبق با ائمه(ع) را برای کوکان ترسیم کنند.
معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین، گفت: وظیفه آموزش و پروش است که شیرینی‎ها و حلاوت سیره اهل بیت(ع) را در کتاب‌های درسی تدوین و به دانش‎آموزان منتقل کند.
حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای سبک زندگی در همه عرصه‌ها، تصریح کرد: اگر به دنبال رسیدن به نتیجه در این عرصه هستیم باید سعی کنیم همه امور را در این مسیر تعریف کرده و به دنبال ایفای نقش در این عرصه باشیم زیرا دل‎‌مشغولی‎هایی که در این روزگار ایجاد شده است باعث فراموشی این حوزه شده است.

captcha