آشنایی کودکان با مفاهیم و هنر در حاشیه مسابقات قرآن + عکس
کد خبر: 4123187
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

آشنایی کودکان با مفاهیم و هنر در حاشیه مسابقات قرآن + عکس

در حاشیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، غرفه‌ کودک و نوجوان با هدف آشنایی با مفاهیم قرآنی و آموزش هنر خلاقیت برپا شده است.

غرفه کودکبه گزارش ایکنا، یکی از فعالیت‌های انجام شده در حاشیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران برپایی غرفه‌های مشاوره تخصصی حفظ و قرائت قرآن، آزمون مجری‌گری مسابقات و محافل قرآنی، مشاوره وقف قرآنی، پاسخگویی به سؤالات شرعی بانوان و پاسخگویی به سؤالات دینی و قرآنی، مشاوره خانواده و جمعیت ویژه مدعوینی که از درب غربی سالن اجلاس برای حضور در سالن مراجعه دارند، است.

از دیگر غرفه‌ها می‌توان به برپایی غرفه کودک در حاشیه مسابقات به منظور پذیرش خردسالان و نوجوانان دختر و پسر اشاره کرد.

بنابر گفته حجت‌الاسلام جواد ربیعی، مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی انتظار نور تهران و قم (معروف به عمو بهاری) «طی ایام برگزاری مسابقات این توفیق همراه شد که به خانواده‌ها خدمت کنیم و با حضور فرزندان در نمازخانه مفاهیم قرآنی را در قالب نمایش و اجرای عروسکی آموزش دهیم».

وی ادامه داد: همچنین در کنار آن نیز خردسالان و نوجوانان با هنر خلاقیت و شکل‌سازی با بادکنک، هنر کاغذ و قیچی(اوریگامی) آشنا می‌شوند و در بخش دیگر نیز می‌توانند از مفاهیم بیان شده از آیات نقاشی کشیده یا در مسابقه حضوری حفظ سوره و ... شرکت کنند.

ربیعی در پاسخ به این سؤال که آیا حضور فرزندان به منظور استماع تلاوت قرآن در سالن مسابقات در کنار والدین مؤثرتر نیست، بیان کرد: احتمال دارد میزان ساعت حضور والدین در سالن مسابقات، خارج از حوصله کودکان باشد بنابراین طی تدابیر انجام شده والدین می‌توانند با آسودگی خیال فرزندان را به اینجا بسپارند و در سالن از استماع آیات کلام وحی بهره‌مند شوند.

یادآور می‌شود، آیین افتتاحیه مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران ۲۹ بهمن‌ماه، همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

مرحله نهایی این مسابقات با حضور ۵۲ شرکت‌کننده از ایران و ۳۳ کشور دیگر در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن برپا می‌شود.

مراحل مقدماتی این مسابقات طی ماه‌های گذشته با شرکت نمایندگانی از ۸۲ کشور به صورت مجازی برپا شده است. همچنین رقابت‌های بخش بانوان این رویداد بزرگ قرآنی ایران اسلامی، طی روزهای یکشنبه، ۳۰ بهمن تا دوم اسفند هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بخش آقایان در همان روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در حضور اعضای هیئت داوران این دوره برگزار می‌شود.

ورود عموم علاقه‌مندان به ساحت قرآن در سالن اجلاس سران آزاد است. (مقرر شد عوامل اجرایی سی و نهمین دوره مسابقات از درب شرقی سالن اجلاس سران و مدعوین از درب غربی سالن اجلاس ورود داشته باشند)

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha