برنامه روز اول مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان
کد خبر: 4122913
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

برنامه روز اول مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان

اولین روز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان از بعدازظهر امروز آغاز می‌شود و در این روز علاوه بر تلاوت سه قاری ممتاز و بین‌المللی به عنوان قاریان افتخاری و اجرای دو گروه تواشیح، شاهد رقابت 12 شرکت کننده در سه رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم خواهیم بود.

برنامه روز اول مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان

به گزارش خبرنگار ایکنا، رقابت‌های سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوان از امروز 30 بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد و در این بخش تا ساعت 12 ادامه داشت.

در نوبت بعداظهر نیز از ساعت 15 شاهد شروع رقابت‌ها در بخش آقایان خواهیم بود. رقابت در این بخش نیز در سه نوبت زمانی ظهرگاهی، عصرگاهی و شامگاهی برگزار می‌شود.

در این روز پنج نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم، چهار نفر در رشته قرائت تحقیق و سه نفر در رشته قرائت ترتیل به اجرای برنامه می‌پردازند که در بین آنها نام هیچ یک از نمایندگان کشورمان به چشم نمی‌خورد.

بر همین اساس مسابقات این روز با تلاوت علی قاسم‌آبادی، قاری ممتاز کشورمان آغاز می‌شود و در ادامه اولین شرکت‌کننده این روز خالد عامر از کشور پاکستان در رشته حفظ کل قرآن کریم خواهد بود. در ادامه فلاح زلیف عطیه از کشور عراق در رشته قرائت تحقیق به روی جایگاه می‌رود و سومین شرکت‌کننده این روز نیز هادی سلامه از کشور دانمارک در رشته قرائت ترتیل به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید می‌پردازد و پس از آن نوبت به سعید عبدالله بارید از سومالی در رشته حفظ کل خواهد رسید.

اجرای گروه تواشیخ منتخب استان زنجان بخش دیگری از برنامه‌های روز اول مسابقات است و پس از اجرای این گروه نیز به ترتیب محمدمزمل حسین از کانادا در رشته قرائت تحقیق، احمدجان امین‌اف از تاجکستان در رشته قرائت ترتیل و مصطفی عبدالساده هاشم از عراق در رشته قرائت ترتیل به اجرای تلاوت خود خواهند پرداخت.

در ادامه برنامه‌های روز اول مسابقات شاهد تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشورمان خواهیم بود. این تلاوت دقایقی قبل از اذان مغرب اجرا می‌شود. در ادامه و پس از اقامه نماز مغرب و عشا، لیث اسحاق الکندی از عمان در رشته حفظ کل قرآن کریم، سیدامیرهاشمی از کشور افغانستان در رشته قرائت تحقیق و شیخ محمودحسن از کشور بنگلادش در رشته حفظ کل قرآن کریم بر روی جایگاه حاضر خواهند شد.

براساس این گزارش در نوبت دیگری از مسابقات این روز و پس از اجرای گروه نوجوانان اسراء صیام سول ابوحسن الشری از کشور مالزی در رشته قرائت تحقیق و شیخ تیجان صالح اسبی از گامیبیا در رشته حفظ کل قرآن کریم به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

پایان بخش رقابت‌های روز اول مسابقات نیز تلاوت حسین فردی، قاری بین‌المللی کشورمان خواهد بود.

این مسابقات تا روز سه‌شنبه دوم بهمن‌ماه، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی ادامه دارد و مراسم اختتامیه نیز روز چهارشنبه سوم بهمن‌ماه با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha