اجرای قوی حافظ قرآن «غنا» در آخرین روز مسابقات بین‌المللی بانوان + فیلم
کد خبر: 4123330
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

اجرای قوی حافظ قرآن «غنا» در آخرین روز مسابقات بین‌المللی بانوان + فیلم

در سومین و آخرین روز بخش بانوان در مرحله نهایی سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، دوم اسفندماه شاهد اجرای قوی حافظ کشور غنا بودیم.

مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا، سومین روز بخش بانوان مرحله نهایی سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، امروز، دوم اسفندماه با پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت معنامحور قاری افتخاری مریم سمائی آغاز شد و سپس الهام غفاری و عسکر، مجری عرب‌زبان به اجرای برنامه پرداختند و در ادامه و طبق روال روزهای آتی، کلیپی از معرفی اعضای هیئت داوران در بخش بانوان پخش شد.

مسابقات طبق فهرست و برنامه‌ریزی مشخص شده با اجرای ساره خلفان، حافظ کشور عمان آغاز شد. خلفان سوال نخست خود از سوره توبه را به خوبی پاسخ داد، اما در ارائه محفوظات در سوال دوم از سوره مومنون، تذکراتی از سوی هادی حفظ دریافت کرد و سوال سوم از سوره زمر را بدون تذکر اجرا کرد.

دومین نفر امینه ابراهیم در رشته حفظ کل از کشور غنا بود که به ارائه محفوظات و پاسخ به پرسش هیئت داوران پرداخت. وی نیز جزو بانوان حافظی است که اجرای قدرتمند و قابل قبولی از سوره‌های انعام، حجر و حشر با یک غلط اِعرابی داشته باشد. در ادامه آمنه شیرزاد، مرتل کشور افغانستان که با یک فاصله از اجرای حافظ، قرعه خود را دریافت کرده است، آیات ۵۶ تا ۶۵ سوره مبارکه نساء را تلاوت کرد.

در بخش دیگر این رقابت‌ها، گروه تواشیح منتخب تسنیم البرز(متشکل از بانوان قاری و حافظ خوش‌خوان حائز رتبه برتر) به اجرای برنامه به مناسب اعیاد شعبانیه پرداخت.
سپس نسرین خالدی، حافظ الجزایر به قرعه خود پاسخ داد که پاسخ او به سه سوال هیئت داوران از سوره‌های نساء، رعد و طور با تذکر همراه بود. البته وی در پاسخ به سوال نخست و سوم خود به معنای واقعی قوی اجرا کرد اما پاسخش به سوال دوم با تذکر همراه بود. حسن ختام مسابقات بانوان، اجرای سعیدیه عمر ابکرا از کامرون بود که اجرای متوسطی به نظر رسید. رقابت بخش بانوان با کلام مجری، حوالی ساعت ۱۲:۱۰ پایان یافت.

یادآور می‌شود، مرحله نهایی این مسابقات با حضور ۵۲ شرکت‌کننده از ایران و ۳۳ کشور دیگر در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود. مراحل مقدماتی این مسابقات طی ماه‌های گذشته با شرکت نمایندگانی از ۸۲ کشور به صورت مجازی برپا شده است

همچنین رقابت‌های بخش بانوان این رویداد بزرگ قرآنی ایران اسلامی در حوزه مسابقات، طی روزهای یکشنبه، ۳۰ بهمن تا دوم اسفند هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بخش آقایان در همان روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در حضور اعضای هیئت داوران این دوره برپا شد. مراسم اختتامیه فردا در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha