شرکت قاریان و حافظان در دوره‌های إقرا ضرورت دارد
کد خبر: 4123567
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
خطیب:

شرکت قاریان و حافظان در دوره‌های إقرا ضرورت دارد

داور بخش وقف و ابتدا سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با تأکید بر اینکه قاریان و حافظان حتما در دوره‌های «إقرا» شرکت کنند، گفت: چند سالی است که این طرح در کشور شروع شده و این دوره می‌تواند برای ارتقای سطح تلاوت از لحاظ تجوید و حسن تلاوت مؤثر باشد.

مریم خطیب، داور بخش وقف و ابتدامریم خطیب، داور بخش وقف و ابتدا سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا سطح رقابت بانوان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اینکه امسال شاهد افزوده شدن رشته ترتیل در کنار رشته حفظ بودیم، خوب و مطلوب بود اما امیدواریم با تدابیر دوستان شاهد افزوده شدن رشته قرائت تحقیق نیز به مسابقات باشیم.

وی ادامه داد: در رشته ترتیل، حُسن تلاوت مرتلان ارزیابی می‌شود که تجوید در این بخش، بسیار مهم است و در بخش حفظ علاوه بر حُسن تلاوت، حُسن حفظ را هم داریم.

خطیب خطاب به متسابقان و سایر علاقه‌مندان به حضور در مسابقات، اظهار کرد: قاریان و حافظان به وقف و ابتدا و صوت و لحن توجه ویژه داشته باشند. همچنین قاریان و حافظان حتماً در دوره‌های إقرأ شرکت کنند. چند سالی است که این طرح در کشور شروع شده و این دوره می‌تواند برای ارتقای سطح تلاوت از لحاظ تجوید و حُسن تلاوت مؤثر باشد.

یادآور می‌شود، مرحله نهایی این مسابقات با حضور ۵۲ شرکت‌کننده از ایران و ۳۳ کشور دیگر در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود. مراحل مقدماتی این مسابقات طی ماه‌های گذشته با شرکت نمایندگانی از ۸۲ کشور به صورت مجازی برپا شده است.

همچنین رقابت‌های بخش بانوان این رویداد بزرگ قرآنی ایران اسلامی در حوزه مسابقات، طی روزهای یکشنبه، ۳۰ بهمن تا دوم اسفند هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بخش آقایان در همان روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در حضور اعضای هیئت داوران این دوره برپا شد. مراسم اختتامیه فردا در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

سمیرا انصاری

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha