سطح کیفی حفظ بانوان در مسابقات بین‌المللی در حد انتظار نبود
کد خبر: 4123578
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
عادل‌نیا:

سطح کیفی حفظ بانوان در مسابقات بین‌المللی در حد انتظار نبود

داور صحت حفظ سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش بانوان با تاکید بر اینکه در مجموع ۹۹ بالاترین حد امتیاز و ۷۰ پایین‌ترین امتیاز کسب شده توسط متسابقان بانو در رشته حفظ بود، گفت: در مجموع، کیفیت حفظ حافظان بانو آنگونه که انتظار می‌رفت، خوب نبود.

مریم عادل‌نیامریم عادل‌نیا، داور صحت حفظ سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش بانوان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: در این دوره از مسابقات، ۱۰ حافظ کل شرکت داشتند که در مجموع ۹۹ بالاترین حد امتیاز و ۷۰ پایین‌ترین امتیاز کسب شده توسط متسابقان بانو بود.

وی ادامه داد: در مجموع، کیفیت حفظ حافظان آنگونه که انتظار می‌رفت، خوب نبود. انتظار من بهتر از اینها بود.

عادل‌نیا اضافه کرد: نماینده ایران نیز از لحاظ حفظ خوب بود اما مهم این است که در آیتم‌های دیگر چه امتیازی کسب کرده است. هنگامی که حافظان امتیاز یکسانی را از لحاظ حُسن حفظ کسب کنند، باید به سراغ امتیاز تجوید رفت که اگر امتیاز تجوید هرکدام بالاتر باشد، رتبه مربوطه را کسب خواهند کرد‌.

وی با تأکید بر اینکه سطح مسابقات حفظ بانوان را متوسط ارزیابی می‌کنم، درباره احتمال کسب رتبه توسط نماینده ایران در رشته حفظ، گفت: بله، قطعاً فکر می‌کنم، ایشان جزو رتبه‌های برتر باشند. نماینده ایران، حفظشان خوب بود، با این حال امتیاز ۱۰۰ را کسب نکردند ولی در آیتم‌های دیگر نسبتاً خوب بودند، بنابراین احتمال رتبه و امتیاز برای ایشان وجود دارد.

این داور صحت حفظ اضافه کرد: همچنین نماینده یکی دیگر از کشورها نیز حسن حفظ عالی داشت اما در آیتم‌های وقف و ابتدا امتیاز لازم را کسب نکرد و شاید به همین دلیل، رتبه کسب نکنند.

یادآور می‌شود، مرحله نهایی این مسابقات با حضور ۵۲ شرکت‌کننده از ایران و ۳۳ کشور دیگر در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود. مراحل مقدماتی این مسابقات طی ماه‌های گذشته با شرکت نمایندگانی از ۸۲ کشور به صورت مجازی برپا شده است.

همچنین رقابت‌های بخش بانوان این رویداد بزرگ قرآنی ایران اسلامی در حوزه مسابقات، طی روزهای یکشنبه، ۳۰ بهمن تا دوم اسفند هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بخش آقایان در همان روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در حضور اعضای هیئت داوران این دوره برپا شد. مراسم اختتامیه فردا در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

ناهید ارنجی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha