ثبت‌ لحظات ماندگار و شعف از استماع تلاوت‌های زنده + عکس
کد خبر: 4123276
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
در گفت‌وگو با حاضران در مسابقات بین‌المللی بیان شد

ثبت‌ لحظات ماندگار و شعف از استماع تلاوت‌های زنده + عکس

سه روز از رقابت‌های سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوان(در نوبت صبح) و آقایان (در نوبت عصر) در سالن اجلاس سران می‌گذرد و فضای مسابقات شاهد حضور علاقه‌مندان و مخاطبان فعالیت‌های قرآنی است.

سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوانبه گزارش خبرنگار ایکنا، سه روز از رقابت‌های سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوان(در نوبت صبح) و آقایان (در نوبت عصر) در سالن اجلاس سران می‌گذرد. در این نوشتار سعی داریم تا اندکی از حس و حال حاضران در سالن مسابقات و بازدیدکنندگان از غرفه‌های برپا شده در حاشیه مسابقات در بخش بانوان بگوییم.

سالن مسابقات در بخش بانوان در ساعات اولیه صبح، جمعیت کمی را شاهد است، اما هر چه به ظهر نزدیک می‌شوی، شاهد جمعیت بیشتری از بانوان در سالن خواهی بود، بانوانی که بیشتر از مناطقی از شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران حضور یافته‌اند. در این میان هستند مادران و فرزندان یا دوستانی که به دلیل علاقه‌مندی به فعالیت‌های قرآنی و حس چشیدن طعم استماع تلاوت زنده قرآن به ولنجک آمده‌اند و بُعد مسافت و برودت هوا را در آخرین ماه زمستان نادیده گرفته‌اند.

مینا دانش‌آموز پایه دهم است که به اتفاق سایر هم‌کلاسی‌هایش از مدرسه و در قالب اردوی فرهنگی به مسابقات آمده است، وی درباره حسش از حضور در سالن مسابقات گفت: برای نخستین بار است که تلاوت قرآن یک خانم را می‌شنوم.

سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوان

مادری به اتفاق دو فرزندش زهرا بیگدلو، 9 ساله و محمد بیگدلو، 3 ساله نظرم را جلب می‌کند. وی همراه با سایر اهالی محلشان از حوالی امامزاده عیسی(ع) واوان به مسابقات آمده است.

سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوان

 این مادر با تأکید بر اینکه مسیر رسیدن برای شنیدن قرآن لذت‌بخش است، اظهار کرد: این لحظات به عنوان لحظاتی ماندگار در خاطرات فرزندانم ثبت می‌شود و قطعا در مسیر تربیتی آنها نیز اثرگذار است.

افسانه توکلی به اتفاق عمه‌اش زینب توکلی که از مرتلان و حافظان قرآن است، برای استماع تلاوت در سالن حضور پیدا کرده‌ است. وی حضور در مسابقات را راهی برای آمادگی بیشتر و بهترش در مسابقات سال آینده اوقاف می‌داند.

سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوان

وی از استقبال کم حاضران در سال گلایه کرد و افزود: ذهنیتم این بود که انبوه جمعیت به اندازه‌ای باشد که نتوانیم به سالن راه پیدا کنیم، البته باید بگویم تبلیغات مسابقات به ویژه برای بانوان خیلی ضعیف بود.

توکلی درباره نحوه اطلاعش از برگزاری مسابقات گفت: ما از طریق یکی از کانال‌های فضای مجازی مطلع شدیم، اما در آن اطلاعیه هم ساعت دقیق برگزاری رقابت‌ها را ننوشته بود، از سوی دیگر برای پیدا کردن درب ورودی سالن اجلاس واقعا سردرگم بودیم و حال آنکه برای مسابقات در سطح بین‌المللی انتظار بیش از این است.

سارا دختری 12 ساله است که به اتفاق مادرش و با اصرار او به مسابقات آمده است. سارا با اشاره به اینکه سعی کرده از تمام اجراها و اعضای گروه تواشیح عکس یا حداقل سلفی بگیرد، بیان کرد: به نظرم مدرسه می‌توانست به مانند سایر اردوها ما را به اینجا بیاورد، خیلی جالب است؛ اینکه همه حاضران حتی فیلمبرداران، عکاسان، گویندگان و همه و همه بانو هستند و از سوی دیگر فضای سالن و هم نشستن در پشت جایگاه، آن بالا... به من احساس غرور داد.

سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوان

زینب اصغری از ورامین به اتفاق فرزند 9 ساله‌اش به مسابقات آمده است. وی که فرزندش را برای استفاده از برنامه‌های قرآنی به غرفه کودک و نوجوان سپرده است، گفت: دخترم در کلاس قرآن مسجد محله‌مان شرکت می‌کند و دفتری را برای آیات و احادیث دارد که هرچه آموزش می‌بیند در آن می‌نویسد. دخترم را به اینجا آوردم تا تشویق شود تا فعالیتش در زمینه قرآن استمرار داشته باشد.

سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوان

اگر از شهروندان و اهلی کشورمان درباره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی بپرسیم، خیلی‌ها از برگزاری آن مطلع نباشند، یا اطلاع کم و حداقلی از آن داشته باشند یا فکر کنند، مسابقات بین‌المللی صرفا ویژه آقایان است و بس. 

یادآور می‌شود، آیین افتتاحیه مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، ۲۹ بهمن‌ماه، همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد. این مسابقات با حضور ۵۲ شرکت‌کننده از ایران و ۳۳ کشور دیگر در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

مراحل مقدماتی این مسابقات طی ماه‌های گذشته با شرکت نمایندگانی از ۸۲ کشور به صورت مجازی برپا شده است. همچنین رقابت‌های بخش بانوان این رویداد بزرگ قرآنی ایران اسلامی، طی روزهای یکشنبه، ۳۰ بهمن تا دوم اسفند هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بخش آقایان در همان روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در حضور اعضای هیئت داوران این دوره برپا می‌شود.

ورود عموم علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم در سالن اجلاس سران آزاد است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha