حضور 2 نماینده ایران در روز دوم مسابقات قرآن ایران در بخش آقایان
کد خبر: 4123277
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

حضور 2 نماینده ایران در روز دوم مسابقات قرآن ایران در بخش آقایان

دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان از بعدازظهر امروز یکم اسفند آغاز می‌شود و در این روز علاوه بر تلاوت سه قاری ممتاز و بین‌المللی به عنوان قاریان افتخاری و اجرای دو گروه تواشیح، شاهد رقابت 9 شرکت کننده در سه رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم و حضور نماینده ایران خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، رقابت‌های سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوان از روز گذشته ۳۰ بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی آغاز شد و در این بخش تا ساعت ۱۲ ادامه داشت.

در نوبت بعداظهر نیز از ساعت ۱۵ شاهد شروع رقابت‌ها در بخش آقایان بودیم. رقابت در این بخش نیز در سه نوبت زمانی ظهرگاهی، عصرگاهی و شامگاهی برگزار شد.

در روز دوم چهار نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم، سه نفر در رشته قرائت تحقیق و دو نفر در رشته قرائت ترتیل به اجرای برنامه می‌پردازند که در بین آن‌ها نام امیرحسین رحمتی و سینا طباخی نمایندگان کشورمان به چشم می‌خورد.

بر همین اساس مسابقات این روز با تلاوت آغازین مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی کشورمان آغاز می‌شود و در ادامه اولین شرکت‌کننده این روز از کشور الجزایر در رشته حفظ کل قرآن کریم اجرای خود را انجام خواهد داد. در ادامه امیرحسین رحمتی از کشورمان در رشته قرائت تحقیق به روی جایگاه می‌رود و سومین شرکت‌کننده این روز نیز اسماعیل حمدان از کشور لبنان در رشته قرائت ترتیل به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید می‌پردازد و پس از آن نوبت به عبدالرحمن محمد ربیع حردان از سوریه در رشته حفظ کل خواهد رسید.

اجرای گروه تواشیخ منتخب استان آذربایجان شرقی بخش دیگری از برنامه‌های روز دوم مسابقات است و پس از اجرای این گروه نیز به ترتیب نمایندگان کشور‌های کراوسی در رشته قرائت تحقیق، کنیا، در رشته ترتیل و الجزایر، در رشته قرائت تحقیق به اجرای تلاوت خود خواهند پرداخت.

در ادامه برنامه‌های روز دوم مسابقات شاهد تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان خواهیم بود. این تلاوت دقایقی قبل از اذان مغرب اجرا می‌شود.

در ادامه و پس از اقامه نماز مغرب و عشا، محمدبن یوسف از لیبی در رشته حفظ کل قرآن کریم و سینا طباخی از کشورمان در رشته حفظ کل قرآن کریم بر روی جایگاه حاضر خواهند شد.

پایان بخش رقابت‌های روز دوم مسابقات نیز تلاوت حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان خواهد بود.

این مسابقات تا روز سه‌شنبه دوم بهمن‌ماه، در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی ادامه دارد و مراسم اختتامیه نیز روز چهارشنبه سوم بهمن‌ماه با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha