ضرورت تخصیص بودجه‌هایی در شأن فعالیت‌های قرآنی / ظرفیت جامعه قرآنی را دریابیم
کد خبر: 3910004
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
مجلس یازدهم و جامعه قرآنی؛ انتظارات و نیازها / ۲۱

ضرورت تخصیص بودجه‌هایی در شأن فعالیت‌های قرآنی / ظرفیت جامعه قرآنی را دریابیم

رئیس خبرگزاری ایكنا فارس با بیان اینکه امروز در عرصه فعالیت‌های قرآنی مشکلاتی وجود دارد که عمده آن‌ها به بحث نبود بودجه بازمی‌گردد، گفت: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود بودجه‌هایی مناسب و در شأن این نوع فعالیت‌ها تصویب کنند.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایكنا شعبه فارس، در گفت‌وگو با ایكنا، در تبیین انتظارات جامعه قرآنی از نمایندگان مجلس، گفت: قرآن كتاب و منشور انقلاب اسلامی است و همان‌طور كه پیروزی و تثبیت انقلاب از طریق عمل به آموزه‌های این كتاب آسمانی میسر شد، مسلماً تداوم این انقلاب نیز نیازمند توجه به همین آموزه‌هاست.

وی با تأكید بر اینكه لزوم ترویج آموزه‌های قرآنی التزام عملی به آن است، از این‌رو تمام مدیران نظام اسلامی باید به‌عنوان یك آموزه عملی به آن نگاه كنند، افزود: در این راستا نمایندگان مجلس به‌عنوان ریل‌گذاران نظام می‌توانند نقش مؤثری ایفا كنند و با تصویب قوانین مرتبط، توسعه و ترویج عملی آموزه‌های قرآنی را در دستور كار خود قرار دهند.

بابایی با اشاره به آیه 41 سوره حج «الَّذِینَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ...؛ همان كسانى كه چون در زمین به آنان توانایى دهیم نماز برپا مى‌دارند و زكات مى‌دهند و به كارهاى پسندیده وامى‌دارند و از كارهاى ناپسند باز مى‌دارند»، گفت:‌ در این آیه ویژگی‌های مقام مسئول در نظام اسلامی آمده است و مسلماً افرادی كه در چنین نظامی قوانین كشور را تصویب كرده و بر حسن اجرای آن‌ها نظارت دارند، باید به این موارد توجه ویژه داشته باشند.

رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس خواستار حمایت مستمر فعالیت‌های قرآنی از سوی نمایندگان مجلس شد و گفت: امروز در عرصه فعالیت‌های قرآنی مشكلاتی وجود دارد كه عمده آن‌ها به بحث نبود بودجه بازمی‌گردد؛ لذا از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود به‌عنوان نمایندگان نظام اسلامی تلاش ویژه‌ای برای رفع مشكلات این بخش كنند و بودجه‌های مناسب و در شأن این نوع فعالیت‌ها اختصاص دهند.

وی با یادآوری اینكه تخصیص بودجه به تنهایی كافی نیست و باید نظارت درستی بر نحوه توزیع بودجه‌های قرآنی انجام شود، گفت: نمایندگان مجلس با تصویب قوانین مناسب می‌توانند موجب تجمیع فعالیت‌ها و همچنین فعالان قرآنی شوند تا از این طریق بتوان از ظرفیت‌های بالقوه این جامعه كه نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه دارند، بهره‌برداری مناسبی شود.

بابایی با تأكید بر اینكه همچنین نمایندگان مجلس باید برای تأمین فضای معنوی جهت استفاده از آموزه‌های قرآنی در جامعه نقش ایفا كنند، گفت: این مسئله به نقش تقنینی نمایندگان باز می‌گردد و مسلماً برای انجام چنین كاری نیاز به قوانین تسهیل‌كننده‌ای وجود دارد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تأكید كرد: تمام مدیران و نمایندگان مجلس نظام جمهوری اسلامی باید این مسئله را بارها به خود متذكر شوند كه آنان در حقیقت در ایفای نقش به‌عنوان سفیران نظام اسلامی به‌سر می‌برند و باید بهترین تلاش‌ها را برای انجام وظایف و تكالیف قانونی و شرعی خود انجام دهند.

وی با ابراز امیدواری از اینكه روزی برسد كه شاهد اجرای حقیقی آموزه‌های قرآنی در سطح جامعه اسلامی خود باشیم، گفت: مسلماً برای تحقق چنین آرمانی نیاز داریم كه  تمام اركان نظام چه مسئولان چه مردم نقش خود را به‌خوبی ایفا كنند و باید بدانیم كه تنها راه سعادت انسان‌ها،‌ بازگشت به آموزه‌های این كتاب انسان‌ساز است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha