قوانین مصوب مجلس منبعث از آیات وحی باشد / ظرفیت جامعه قرآنی در مسیر اعتلای کشور
کد خبر: 3908169
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۰
مجلس یازدهم و جامعه قرآنی؛ انتظارات و نیاز‌ها / 15

قوانین مصوب مجلس منبعث از آیات وحی باشد / ظرفیت جامعه قرآنی در مسیر اعتلای کشور

داور مسابقات بین‌المللی قرآن، یکی از انتظارات جامعه قرآنی از نمایندگان مجلس را توجه به آیات وحی در تصویب قوانین دانست و گفت: از نمایندگان انتظار می‌رود که قوانین و مقررات و ضوابطی که برای کشور را وضع می‌کنند و به نوعی ریل‌گذاری حرکت کشور را ترسیم می‌کنند، منطبق و منبعث از آموزه‌های قرآن باشد.

سعید رحمانی، قاری و داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه انتظارات و درخواست‌های جامعه قرآنی از نمایندگان مجلس چیست، گفت: برای پاسخ به این سؤال به نظر می‌آید که باید نگاه اجمالی و کلی و همین‌طور نگاه تفصیلی به اصل وظایف نمایندگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید اول بررسی کنیم که نمایندگان مجلس چه وظایف، تکالیف و حقوقی دارند و از آن منظر باید نگاهی به این قضیه داشته باشیم، افزود: از آنجا که نمایندگان مجلس در بخش قانون‌گذاری نقش اساسی دارند، طبیعتاً از آنان از انتظار می‌رود که در یک بعد کلی  مقررات و ضوابطی که برای کشور را وضع می‌کنند و به نوعی ریل‌گذاری جهت و حرکت کشور را ترسیم می‌کنند، منطبق و منبعث بر آموزه‌های قرآن باشد.

رحمانی بیان کرد: این یک انتظار کلی است که همگان می‌خواهند نمایندگان مجلس، یک نماینده قرآنی باشد و با این کتاب آسمانی انس داشته باشد تا بتوانند از آموزه‌های آن در ریل‌گذاری کشور استفاده کنند.

این داور بین‌المللی مسابقات قرآن کریم همچنین اهمیت جامعه قرآنی از سوی نمایندگان مجلس را یادآور شد و گفت: انتظاری که از نمایندگان مجلس می‌رود این است که جامعه قرآنی را به‌طور دقیق رصد کنند و نیازهای آنان و فضاهایی که باید برای یک فرد قرآنی ترسیم شود تا جامعه بتواند از توانمندی‌های این فرد قرآنی بهره‌مند شود را بررسی کند تا تصویب قوانین به گونه‌ای باشد که بتوان از ظرفیت جامعه قرآنی برای اعتلای کشور بهره جست.

وی در عین حال این نکته را یادآور شد که حرکت‌هایی از قبل در این زمینه انجام شده است اما تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

رحمانی به فراکسیون قرآن و عترت مجلس اشاره کرد و گفت: در سنوات گذشته فراکسیون قرآن و عترت مجلس در افکار عمومی و رسانه‌ها به خوبی مطرح شد و این فراکسیون بخشی از کارهای قرآنی را انجام می‌داد.

این داور بین‌المللی مسابقات قرآن کریم ادامه داد: اگر فضای مجلس به‌گونه‌ای می‌شد که همه نمایندگان متقاضی ورود به فراکسیون قرآن و عترت شوند، آن زمان فراکسیونی تشکیل می‌شد که انتظارات جامعه قرآنی معقول‌تر شده و آن‌ها هم درک متقابلی از جامعه قرآنی می داشتند.

وی همچنین به ورود قرآنیان به مبحث انتخابات اشاره کرد و گفت: اکنون تعداد افراد قرآنی که خود را در معرض انتخاب نمایندگی و جایگاه‌های متناظر قرار می‌دهد کم است و هنوز قرآنیان برای ورود به این عرصه‌ها به آن ظرفیت و باورها نرسیده‌اند که خودشان را در معرض انتخاب بگذارند که این مسئله دلایل مختلفی دارد و از آن طرف هم عده کمی از قرآنیان که نامزد انتخابات می‌شوند، تعداد کمی رأی می‌آورند که به حد نصاب نمی‌رسد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha