نمایندگان مجلس الگوی واقعی قرآنی برای مردم باشند
کد خبر: 3901876
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
مجلس یازدهم و جامعه قرآنی؛ انتظارات و نیازها /1

نمایندگان مجلس الگوی واقعی قرآنی برای مردم باشند

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به آغاز به كار مجلس یازدهم گفت: با توجه به لایه‌های مذهبی و اعتقادی كه در فعالیت‌ها و سخنرانی‌های اعضای جدید مجلس مشاهده می‌شود، انتظار می‌رود كه الگوی واقعی قرآنی برای مردم باشند.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به آغاز به مجلس یازدهم طی روزهای اخیر به تبین انتظارات و درخواست‌های جامعه قرآنی از نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: با توجه به لایه‌های مذهبی و اعتقادی که در فعالیت‌ها و سخنرانی‌های اعضای جدید مجلس مشاهده می‌شود، انتظار می‌رود الگوی واقعی قرآنی برای مردم باشند.

وی افزود: نمایندگان طوری رفتار نكنند كه زمانی كه دوره مجلس یازدهم به پایان رسید، مردم نه تنها از آن‌ها بلكه از شعارهای آنها دلزده شوند.

موسوی با یادآوری اینكه مجلس جدید كار بسیار سختی پیش‌رو دارد، گفت: همه می‌دانیم كه دنیا و كشورمان از نظر اقتصادی در شرایط خاصی به سر می‌برد، اما در كنار همه این‌ها از نمایندگان جدید مجلس كه داعیه‌دار انقلابی و ولایی بودن را دارند، درخواست داریم تا حوزه‌های فرهنگی و مذهبی جامعه به خصوص بحث فعالیت‌های قرآنی را فراموش نكنند.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: به فرمایش بزرگان دین و امام راحل هرچه داریم از قرآن است و اگر امروز توانستیم كرونا را با افتخار شكست دهیم و در این مشكلی كه پیش آمد از آمریكا و انگلیس و بسیاری از كشورهای به ظاهر قدرتمند دنیا جلو بزنیم، به دلیل حضور همین مردم مذهبی و اعتقادات قرآنی آن‌ها بود كه در گروه‌های جهادی شركت كردند و اجازه ندادند كه دولت در این شرایط دست تنها بماند و مردم ضعیف جامعه دچار تزلزل شوند و آسیب‌های جدی به زندگی آن‌ها وارد شود.

وی با ابراز امیدواری از اینكه مجلس جدید این موارد را مورد توجه قرار دهد، گفت: البته تأكید مقام معظم رهبری در راستای فعالیت‌های قرآنی و مدل برگزاری جلسات قرآنی كه همه ساله در روز اول ماه رمضان با حضور معظم‌له برگزار می‌شود و توجه و اشتیاق و احترام ایشان به قرائت قرآن كریم نه تنها در این محفل و بلكه در تمام جلسات و سخنرانی‌ها، خود یك الگو برای نمایندگان ولایتمدار است.

موسوی ادامه داد: معظم‌له همه ساله در مجلس قرآنی كه در روز اول ماه مبارك رمضان با حضور قرآنیان دارند، تقریباً زمان 10 تا 15 دقیقه‌ای را برای سخنرانی و ذكر نكاتی به جامعه قرآنی اختصاص می‌دهند و بیشتر وقت این جلسه را صرف تلاوت و استماع آیات وحی می‌كنند و این‌ها همگی مواردی است كه باید برای ما الگو باشد.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس ابراز امیدواری كرد كه نمایندگان جدید مجلس در كنار توجه به همه دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی و فرهنگی كه مردم دارند، به بحث قرآن توجه خاصی و ویژه داشته باشند تا بتوانیم با حمایت مجلس بیشتر از قبل در عرصه‌های قرآنی ورود كنیم.

وی تأكید كرد: همیشه قشر مذهبی جامعه حامی جامعه اسلامی بوده و همه جوره به پای این نظام ایستاده‌اند و در هر عرصه‌ای كه نیاز بوده ورود كرده‌اند كه این مسئله اهمیت توجه به فعالیت‌های مذهبی و قرآنی را برای مانایی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha