اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی هزینه نیست
کد خبر: 3908884
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
مجلس یازدهم و جامعه قرآنی؛ انتظارات و نیاز‌ها / ۱۸

اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی هزینه نیست

داور بین‌المللی مسابقات قرآن با بیان اینکه برای سامان‌دهی فعالیت‌های قرآنی کشور ناگزیر به تخصیص ردیف بودجه مناسب هستیم، تأکید کرد: نمایندگان مجلس باید این نگاه را داشته باشند که هرچه در بخش قرآنی هزینه شود، سرمایه‌گذاری است.

علی‌اكبر ملک‌شاهی، قاری و داور بین‌المللی مسابقات قرآن کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در تبیین انتظارات جامعه قرآنی از نمایندگان مجلس اظهار کرد: رسالت نمایندگان مجلس ریل‌گذاری و زمینه‌سازی برای اجرای بهتر امور کشور است. در حقیقت مجلس شورای اسلامی مسیر اصلی حرکت سایر قوا از جمله قوه مقننه را مشخص می‌کند. بنابراین رسالت بسیار سنگینی دارد.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت اهداف نظام اسلامی یکی از وظایف مهم نمایندگان مجلس است، تصریح کرد: وظیفه اصلی یک نماینده متعهد و مؤمن قانون‌گذاری است. به همین دلیل قانون‌گذاران جامعه اسلامی باید کسانی باشند که با مسائل دینی و قرآنی به خوبی آشنایی داشته باشند و این حداقل انتظار از یک نماینده مجلس است. نمی‌توانیم به نماینده‌ای رأی دهیم که از دین و قرآن و فرامین الهی بی‌بهره باشد. بنابراین در هدایتی که به سمت آرمان‌های نظام اسلامی از سوی مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد نباید از آرمان‌ها و آموزه‌های قرآنی دور نشویم.

ملکشاهی اهمیت توجه به جامعه قرآنی از سوی نمایندگان مجلس را یادآور شد و تأکید کرد: تعهد دینی و اسلامی مجموعه نمایندگان شورای اسلامی اقتضا می‌كند كه برای تعیین مسیر به سمت اهداف بلند نظام اسلامی به جامعه قرآنی توجه کنند.

مجلس یاری‌رسان قرآنیان باشد

وی بیان کرد: به ‌عنوان یكی از اعضای جامعه قرآنی كشور از نمایندگان مجلس انتظار دارم كه به فرهنگ‌سازی قرآنی، که از سوی مجموعه‌های قرآنی بروز و ظهور پیدا کرده است، کمک کنند و یاری‌رسان نهادها و مؤسسات قرآنی باشند تا بتوانند برنامه‌ریزی‌هایی را برای دستیابی به اهداف بلندمدت انجام دهند.

ملک‌شاهی با یادآوری اینکه نزدیک به 2 الی 3 دوره است که در مجلس شورای اسلامی فراکسیونی به نام قرآن و عترت راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: فراکسیون قرآن و عترت مجلس و کلیت مجلس و مسئولان رده‌بالای آن باید این نگاه قرآنی را داشته باشند که هرچه در بخش قرآنی هزینه شود، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و برای سامان‌دهی فعالیت‌های قرآنی کشور ناگزیر به تخصیص ردیف بودجه مناسب هستیم.

شأن مجموعه‌های قرآنی در نظر گرفته شود

وی اظهار کرد: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود که با نگاه آرمان‌گرایانه و بلندنظرانه مجموعه نظام اسلامی را برای رسیدن به اهداف به خوبی رصد کنند و جایگاه و شأن مجموعه‌های قرآنی را لحاظ کنند و خود را متعهد بدانند که برای این بخش از جامعه، که بخشی مهم، متدین، متعهد، کم‌توقع و پرکار است، برنامه‌ریزی کنند.

ملک‌شاهی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و پرورش استعدادهای قرآنی رسالتی است که فقط برعهده مجموعه‌های قرآنی نیست و باید همگان در این مسیر کمک کنند، اظهار کرد: البته جامعه قرآنی، یک قشر پرکار و دغدغه‌مند و علاقه‌مند به فرهنگ‌سازی قرآنی است، باید کمک شوند که مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه نقش مهم و اساسی دارد.

وی در پایان بیان کرد: نمایندگان مجلس در این راه مددرسان شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی قرآنی باشند تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد برنامه‌ریزی‌های قرآنی و به نتیجه رسیدن آنها باشیم. این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه واقعاً عزمی جدی در مجلس برای کمک به مجموعه‌های قرآنی برای دستیابی به اهداف مدنظر وجود داشته باشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha