انجام درست وظایف؛ نخستین انتظار از نمایندگان مجلس
کد خبر: 3906837
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۹
مجلس یازدهم و جامعه قرآنی؛ انتظارات و نیازها /12

انجام درست وظایف؛ نخستین انتظار از نمایندگان مجلس

داور مسابقات بین‌المللی قرآن نخستین انتظار جامعه قرآنی از نمایندگان را انجام درست وظایف محوله دانست و گفت: اولویت اول یک نماینده مجلس که در جایگاه قانون‌گذاری قرار دارد این است که برای انجام وظایفش کم‌کاری نکند.

مهدی دغاغله، قاری و داور مسابقات بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در تبیین انتظارات جامعه قرآنی از نمایندگان مجلس گفت: نخستین انتظار از نمایندگان مجلس این است که درست وظایف خودشان را انجام دهند. اولویت اول یک نماینده مجلس که در قوه مقننه و در جایگاه قانون‌گذاری قرار گرفته این است که بتواند امور را به نحو احسن انجام دهد و برای انجام وظایف محول‌شده کم‌کاری نکند. این حداقل انتظاری است که از نمایندگان مجلس داریم و مسلماً خیانت و اختلاس نباید رخ دهد.

این داور مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: وظیفه نماینده مجلس این است که صدای مردمی را که به او رأی داده‌اند به گوش دولت، ریاست مجلس و مسئولان برساند و این مسائل را به شور و مشورت بگذارد تا تصمیم‌گیری درستی در مورد مشکلات مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود که امورشان را اولویت‌بندی کنند، اهمیت توجه به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را یادآور شد و گفت: اقدامات عمرانی و رفاهی مهم هستند، اما مسائل فرهنگی به خصوص قرآنی اساس کار هستند.

دغاغله با ذکر اینکه رشد فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در گرو بهره‌گیری از قرآن کریم است، به ارائه مثالی برای بیان اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی پرداخت و گفت: برای مثال‌ در بحران کرونا اگر نماینده مجلسی بخواهد برای شهرهای شیراز و اهواز بیمارستان بسازد تا تعداد تخت‌ها برای بیماران بستری کرونا بیشتر شود، همه او را تشویق می‌کنند.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان ادامه داد: مسئله اینجاست که اگر به جای ساختن سه بیمارستان، تنها یک بیمارستان بسازیم و هزینه دو بیمارستان دیگر را صرف فرهنگ‌سازی برای رعایت اصول بهداشتی و مقابله با کرونا کنیم، مسلماً نیاز به بیمارستان کاهش می‌یابد. لذا این امر اقدامی جهادی و فرهنگی است.

وی تأکید کرد: برخی از کشورها نظیر ژاپن اعلام کردند که باید یاد بگیریم چگونه در کنار کرونا زندگی کنیم و خودمان را از آن در امان نگه داریم و مسلماً ما نیز باید چنین کاری را انجام دهیم. به جای اینکه مردم را به حال خودشان رها کنیم و بگوییم به بازار بروید و مشکلی نیست و بیمارستان می‌سازیم، می‌توانیم فعالیتهای فرهنگی انجام دهیم و مردم آموزش ببینند که چگونه از خود محافظت کنند تا نیازی به مراجعه بیمارستان نداشته باشند.

این داور مسابقات بین‌المللی قرآن تصریح کرد: می‌توانیم راه علاج و تربیت صحیح را در قرآن پیدا کنیم و هر راهی به توصیه‌های قرآن برای حفظ سلامت فرد و جامعه ختم می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha