مجلس تکلیف تصدی‌گری امور قرآنی کشور را مشخص کند
کد خبر: 3904244
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷
مجلس یازدهم و جامعه قرآنی؛ انتظارات و نیازها/ 7

مجلس تکلیف تصدی‌گری امور قرآنی کشور را مشخص کند

قاری برتر نهاجا از نمایندگان مجلس در این دوره درخواست کرد که تکلیف تصدی‌گری امور قرآنی در مملکت را مشخص کنند و ادامه داد: اگر تصدی‌گری امور قرآنی مشخص شود، فعالان قرآنی می‌دانند که دقیقاً برای فعالیتهایشان به کدام ارگان یا نهاد مراجعه کنند.

عباس رحمدار، مدرس قرآن و قاری برتر نهاجا، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه انتظارات جامعه قرآنی از نمایندگان مجلس از سه منظر قابل تأمل است، گفت: نخست اینکه نمایندگان مجلس و به‌ طور کلی همه مسئولان ایران اسلامی به‌ عنوان مدیر یک جامعه اسلامی باید خودسازی دین‌محوری و انس و الفت با قرآن را ابتدا از خود و خانواده‌هایشان شروع کنند.

وی افزود: در این صورت می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در جامعه اسلامی با تبعیت از این‌گونه‌ مسئولان قرآنی، قرآن‌محوری در زندگی شخصی و اجتماعی اجرا شود و مردم هم با تبعیت از این مسئولان قرآن‌محور به سمت قرآن بیایند و به آن گرایش پیدا کنند.

رحمدار دومین موردی را که در بحث انتظارات جامعه قرآنی از نمایندگان مجلس حائز اهمیت است برشمرد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اعتبار ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی اختصاص دهند زیرا متأسفانه شاهدیم سال‌هاست بودجه و اعتبار بسیار کمی برای قرآن مظلوم و مهجور در نظر گرفته می‌شود.

قاری برتر نهاجا با تأکید بر اینکه باید برای امور فرهنگی و قرآنی خرج کرد و در این گونه موارد تعارف نداریم، گفت: با اهدای جوایز و هدیه‌ای، که مستلزم هزینه و اعتبار است، می‌توانیم توقع داشته باشیم که کودکان و نوجوانان به جلسات قرآنی جذب شوند و همچنین به انس بیشتر با مفاهیم قرآن از سوی خانواده‌ها امیدوار باشیم.

وی در ادامه سومین مورد حائز اهمیت را مشخص کردن تکلیف تصدی‌گری امور قرآنی در کشور دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی در این دوره تکلیف تصدی‌گری امور قرآنی در مملکت را مشخص کند، چون سال‌هاست که شاهدیم ارگان‌هایی مثل شورای عالی قرآن، سازمان دارالقرآن، ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و برخی از ارگان‌های دیگر همگی داعیه این کار را دارند و واجب است که نمایندگان مجلس تکلیف تصدی‌گری امور قرآنی را مشخص کنند تا اعتبارات همه به آن ارگان خاص برود و بین چند ارگان پخش نشود.

این قاری برجسته استان فارس با بیان اینکه اگر تصدی‌گری امور قرآنی مشخص شود، فعالان قرآنی می‌دانند که دقیقاً برای فعالیتهایشان به کدام ارگان یا نهاد مراجعه کنند، اظهار کرد: امیدواریم شاهد هرچه بهتر شدن و اعتلای فعالیت‌های قرآنی در ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha