جامعه قرآنی و توجه به دغدغه‌های اقتصادی / قوانین متقن و محكمی وضع شود
کد خبر: 3909775
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مجلس یازدهم و جامعه قرآنی؛ انتظارات و نیاز‌ها / ۲۰

جامعه قرآنی و توجه به دغدغه‌های اقتصادی / قوانین متقن و محكمی وضع شود

قاری برتر استان فارس با بیان اینكه جامعه قرآنی جزئی از مردم ایران اسلامی هستند، گفت: مسلماً انتظارات و دغدغه‌های آنان همان دغدغه‌های مردم است چرا كه جامعه قرآنی علاوه بر دغدغه‌ دین، دغدغه رسیدگی به مشكلات مردم هم دارند.

جامعه قرآنی دغدغه رسیدگی به مشكلات مردم را دارندمحمد بهرامی‌شاد، قاری برتر استان فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در تبیین انتظارات جامعه قرآنی از نمایندگان مجلس گفت: جامعه قرآنی جزئی از مردم ایران اسلامی هستند و مسلماً انتظارات و دغدغه‌های آنان همان دغدغه‌های مردم است چرا كه جامعه قرآنی علاوه بر دغدغه‌ دین، دغدغه رسیدگی به مشكلات مردم هم دارند.

وی با اشاره به وضعیت تورم و اقتصاد كشور در شرایط كنونی، نخستین انتظار جامعه قرآنی از نمایندگان را مجلس رسیدگی به وضع بی‌سامان اقتصاد در كشور دانست و بیان کرد: در این شرایط مردم در وهله نخست از نمایندگان مجلس می‌خواهند به وضعیت اقتصاد كشور رسیدگی كنند.

بهرامی‌شاد همچنین اهمیت رسیدگی به قشر ضعیف جامعه را یادآور شد و اظهار کرد: در این شرایط كه قیمت‌های اجناس و كالا و خدمات لحظه‌ای افزایش می‌یابد، مسلماً بیشترین آسیب را اقشار ضعیف و كم‌بضاعت جامعه می‌بینند و باید در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شود.

وی با بیان اینكه بخش عمده‌ای از مشكلات اقتصادی كشور به دلیل فسادهای اقتصادی است كه رخ می‌دهد، خواستار رسیدگی به فساد اقتصادی چه در بخش خرد و كلان كشور شد و تصریح کرد: البته در این زمینه قوه قضائیه اقدامات خوبی انجام داده است، اما انتظار می‌رود كه این اقدامات با قدرت بیشتری تداوم یابد.

بهرامی‌شاد همچنین به وضعیت بیكاری جوانان كشور اشاره و بیان کرد: متأسفانه در این شرایط نابسامان اقتصادی، بسیاری از جوانان مستعد بیكار هستند،‌ در صورتی كه این افراد سرمایه‌های كشور هستند و باید برنامه‌ریزی متقنی برای استفاده از این ظرفیت‌های بالقوه توسط نمایندگان مجلس انجام شود.

وی با بیان اینكه متأسفانه گاهی اوقات در برخی از ادارات شاهد بروز فسادهایی اعم از تبعیض و پارتی‌بازی و غیره هستیم، خواستار رسیدگی نمایندگان مجلس به این قضیه شد و تأكید كرد:‌ باید برای جلوگیری از فساد اداری در دستگاه‌های مختلف قوانین متقن و محكمی وضع شود.

بهرامی‌شاد در پایان اهمیت توجه به آموزه‌های قرآنی را یادآور شد و گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم تا به مفاهیم قرآنی و نخبگان قرآنی بیشتر توجه كرده و آنان را در مباحث و تصمیم‌گیری‌های فرهنگی کشور دخیل كنند تا مشکلات جامعه به واسطه راهنمایی‌های این کتاب هادی به سرمنزل مقصر برسد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha