جهاددانشگاهی اعتباری برای کشور است
کد خبر: 4160908
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی اعتباری برای کشور است

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در سطح کشور یک اعتبار است، گفت: دانشگاه‌ها بیشتر در زمینه تئوری فعالیت دارند ولی جهاد دانشگاهی عمل است.

جعفر صفری، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه شهرستان فیروزآبادجعفر صفری، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه شهرستان فیروزآباد در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به تنوع و گستری خدمات و فعالیت‌های جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی در سطح کشور یک اعتبار است. دانشگاه‌ها بیشتر در زمینه تئوری فعالیت دارند ولی جهاد دانشگاهی عمل است.

وی افزود: معمولاً اگر از برهان علمی وارد شویم تجربه بیشتر از مباحث تئوری کارساز است، مخصوصا در این زمان حساس که ما با موجی از جوانان با سواد دارای انگیزه کار مواجهیم ولی از نظر علمی متاسفانه آشنایی چندانی با رشته تحصیلی خود نیز ندارند.

صفری بیان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند نقش پررنگی در  ایجاد اشتغال جوانان داشته باشد بنابراین جهاددانشگاهی نقش تکمیل‌کننده دانشگاه‌ها را دارد و ستودنی است و مایه افتخار شهرستان است.

وی در پاسخ به اینکه به نظر شما جهاددانشگاهی با ایمان، امید و اعتماد به جوانان چه الگوسازی‌هایی می‌تواند در پیشرفت دانش‌بنیان کشور داشته باشد،‌ گفت:‌ جهاد دانشگاهی مرکزی است که معمولاً افرادی مراجعه می‌کنند که زیر 30 سال و اکثراً جویای کار هستند. کسی که جویای کار است آمادگی شنیدن مطالب جدید را دارد بنابراین جهاد دانشگاهی باید بروز باشد که با توجه به فضای آلوده‌ای که فضای مجازی برای جوانان به‌وجود آورده و جوانان به‌دلیل عدم آگاهی بیشتر اوقات فراغت خود را با فضای مجازی پر می‌کنند با خلاقیت و تبلیغات متنوع و استفاده از اساتید حوزوی طی یک روز در هفته یا در ماه یا سال در کنار سایر کلاس‌ها به تبلیغات مسائل ایمانی و اعتقادی جوانان نیز بپردازد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه شهرستان فیروزآباد همچنین با اشاره به نحوه ارتباط و تعامل این اداره با جهاددانشگاهی افزود:‌ ارتباط ما با جهاد دانشگاهی یک رابطه تنگاتنگ است هم از نظر حقوقی و هم از نظر حقیقی از نظر حقوقی که در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خدمت دانشگاه و فراگیران و کار جویان هستیم و از نظر حقیقی که فردی جویای علم و سوادآموزی هستم و این را وظیفه تک تک دستگاه‌های اجرایی می‌دانیم که با تبلیغات و شناساندن جهاد دانشگاهی به جوانان زمینه اشتغال و رشد و پویایی آنان را فراهم کنیم.

صفری همچنین با اشاره به عملکرد جهاد دانشگاهی در اعتماد به جوانان و ایجاد روحیه ما می‌‌توانیم نیز گفت: جهاد دانشگاهی مرکزی است که معمولاً کسانی که از آنجا حرفه‌ای را یاد می‌گیرند، می‌توانند به دفاتر کاریابی مستقر ما در شهرستان مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند و دفاتر ما نیز در صورت نیاز داشتن به این مهارت‌ها با آن‌ها تماس می‌گیرند و اکثر قریب به اتفاق آنان نیز در بخش تخصصی خود اکنون مشغول به کار هستند و این جای بسی تقدیر و تشکر از مدیربسیار فعال این مرکز و حضور جهاد دانشگاهی در شهرستان را دارد.

خبرنگار: ندا تقی‌پور

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha