جهاددانشگاهی معرفت‌اندوزی را با نگاه علمی پیش گرفته است
کد خبر: 4160163
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۶
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی معرفت‌اندوزی را با نگاه علمی پیش گرفته است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه کلیدواژه علم،‌ ایمان و عمل بهترین تابلوی معرفی جهاددانشگاهی است، گفت: جهاددانشگاهی راه معرفت‌اندوزی را با نگاه علمی پیش گرفته است.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌های جهاددانشگاهی به عنوان تجلی‌گاه علم، ایمان و عمل، گفت: سه کلیدواژه علم و ایمان و عمل بهترین تابلوی معرفی جهاددانشگاهی است یعنی علمی که با نگاه مبتنی بر الهیات و دین به عمل می‌انجامد.

وی افزود: امروز مشکل بشر به ویژه در نگاه غرب، علم بدون ایمان است در حالی که شاخصه علم در نگاه ما رسیدن به معرفت الهی است، لذا جهاددانشگاهی راه معرفت‌اندوزی را با نگاه علمی پیش گرفته و این نگاه ارزشمند منجر به اتفاقات مبارک در عرصه کار و خدمت شده است.

عزیزی با بیان اینکه قطعاً از ظرفیت‌های بی‌شمار جهاددانشگاهی می‌توان بهره‌ها برد افزود: اینجا باید یک ارتباط مناسب و مستمر میان جهاددانشگاهی و سازمان‌ها برای معرفی دستاوردها شکل گیرد تا آزمون و خطاهای ما به حداقل برسد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به چگونگی الگوسازی جهاددانشگاهی در راستای پیشرفت دانش‌بنیان کشور، گفت: قطعاً جهاددانشگاهی زمینه‌ساز حرکات بزرگ، اثرگذار و محرک خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب به یک خودباوری رسیدیم، افزود: در اوایل شاید باورش برای خودمان هم سخت بود اما با همین شاخصه‌ها به رشد و پیشرفت رسیدیم. حال جهاددانشگاهی با همان نگاه معرفتی در حوزه دانش‌بنیان نیز می‌تواند کارهای بزرگ رقم بزند. در این راستا ارتباط و تعامل دو سویه با پارک‌های علم و فناوری مهم و تأثیرگذار است تا از هم‌پوشانی‌ها جلوگیری شده و منجر به هم‌افزایی شود.

عزیزی با اشاره به شکل ارتباط مجلس با جهاددانشگاهی و چگونگی الگوسازی‌هایی مؤثر و فعالیت‌های امیدآفرین، گفت: به سبب وظیفه نمایندگی باید ارتباط‌ها تقویت شود و ما از پیشنهادات این نهاد همچون سایر نهادها در بودجه یا برنامه هفتم استقبال می‌کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس ظرفیت قانون‌گذاری و ریل‌گذاری دارد لذا از جهاددانشگاهی انتظار می‌رود با ارائه پیشنهادات سازنده در طرح‌ها و لوایح، از این ظرفیت استفاده کند.

وی در پایان در خصوص عملکرد جهاددانشگاهی در راستای اعتماد به جوانان، تقویت روحیه ما می‌توانیم و تربیت شخصیت‌های مؤمن و برجسته علمی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی این اعتماد شکل گرفت و جوانان مؤمن، متعهد و متخصص در جهاددانشگاهی با روحیه خودباوری ناشی از اندیشه‌های بزرگ امام راحل کارهای بر زمین مانده را جلو بردند و امروز شاهدیم در عرصه‌های مختلف و علم روز جهاددانشگاهی حرف‌های بسیار برای گفتن دارد. ادامه این مسیر نیازمند تلاش و پشتکار و امید به آینده است که قطعاً در جهاددانشگاهی این روحیه نهادینه شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha