بخشی از موفقیت‌های نظام حاصل فعالیت‌های جهاددانشگاهی است
کد خبر: 4158840
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

بخشی از موفقیت‌های نظام حاصل فعالیت‌های جهاددانشگاهی است

رئیس دانشگاه شیراز گفت: بدون تردید بخشی از دستاوردها و موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته حاصل فعالیت‌های جهادگران جهاددانشگاهی در سراسر کشور بوده است.

محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیرازمحمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌های جهاددانشگاهی به عنوان تجلی‌گاه علم، ایمان و عمل، گفت: جهاددانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، اشتغال (به‌ویژه در زمینه توسعه مشاغل خانگی)، انتشارات، افکارسنجی و خبرگزاری خدمات ارزنده و شایان توجهی داشته است.

وی افزود: بدون تردید بخشی از دستاوردها و موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته حاصل فعالیت‌های جهادگران جهاددانشگاهی در سراسر کشور بوده است.

مؤذنی با اشاره به بهره‌مندی از دستاوردهای جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان، گفت: مهم‌ترین کار برای استفاده هرچه بیشتر از دستاوردهای جهاددانشگاهی به‌ویژه در حوزه پژوهش کاربردی‌تر شدن پژوهش‌ها در این نهاد از یک طرف و استفاده هر چه بیشتر مدیران و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی از این دستاوردها از سوی دیگر است.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه جهاددانشگاهی با ایمان، امید، اعتماد به جوانان می‌تواند الگوسازی در پیشرفت دانش‌بنیان کشور داشته باشد، افزود:‌ به‌کارگیری جوانان به‌ویژه دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در مجموعه‌های پژوهشی جهاددانشگاهی اعم از پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، مراکز، مؤسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های تحقیقاتی وابسته به جهاددانشگاهی بهترین روش برای ایجاد روحیه امید و نشاط در جوانان است.

وی همچنین چنین اقدامی را زیباترین جلوه و نماد اعتماد جهاددانشگاهی به جوانان در توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در اقصی نقاط کشور دانست و بر ضرورت توجه به این موارد تأکید کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha