ظرفیت جهاددانشگاهی یک سرمایه ملی است
کد خبر: 4158124
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ باایمان، امید و اعتماد به جوانان

ظرفیت جهاددانشگاهی یک سرمایه ملی است

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس گفت: ظرفیت این نهاد یک سرمایه ملی است که با بسط خلاقیت و حمایت از ایده‌­های به‌­روز در جهت پیشبرد هرچه بهتر اهداف خود و در تبدیل علم به ثروت، گام‌های مؤثر بر می‌دارد.

صدیقه البرزی، عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، صدیقه البرزی، عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس، امروز، 4 مردادماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهل و سومین سالروز تأسیس این نهاد گفت: همان­‌گونه که در اساسنامه جهاددانشگاهی آمده این نهاد، پلی میان دانشگاه و جامعه است تا ارتباط میان عرصه علمی و دانشگاهی را با صنعت و کسب و کار در جامعه، تسهیل و تقویت کند.

وی افزود: این پیوند به قدری ضرورت دارد که یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های تحقق توسعه اقتصادی و اجتماعی است، به­‌گونه‌ای که توسعه جوامع به شدت به کیفیت و چگونگی این ارتباط، وابسته است. از همین‌رو بینش و رویکرد علمی یکی از ویژگی­های محوری و مهم جهاددانشگاهی به شمار می­‌آید.

البرزی تصریح کرد: جهاددانشگاهی در جهت نیل به چشم­‌انداز خود مسئولیت­‌های کلانی در حوزه­‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی برای خود بنا نهاده و بر همین مبناست که گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها، انجام تحقیقات کاربردی و توسعه­‌ای، ارائه خدمات علمی ـ فنی، حمایت از دانشجویان و پژوهشگران، فعالیت‌­های فرهنگی، ارائه آموزش‌­های رسمی علمی ـ کاربردی و دوره­‌های کوتاه مدت را در دستور کار خود قرار داده است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: عرصه پزشکی و درمان، علوم انسانی و کشاورزی، سه رکن مهم و کلیدی در جهاددانشگاهی بوده و تاکنون دستاوردهای قابل تقدیری در این زمینه‌­ها به همراه داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت اشتغال و رفع بیکاری در جامعه، این نهاد علمی در تولید دانش­‌بنیان بر اساس توان ملی و آموزش‌های تخصصی در بسترسازی و توسعه اشتغال جوانان، نقش ارزنده‌­ای ایفا کرده است.

البرزی گفت:‌ رویکرد این نهاد در حوزه اشتغال براساس بازار کار تنظیم شده و مهارت، آموزش صحیح و کاربردی را مدنظر قرار می‌دهد، لذا ورود و نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی به عرصه اشتغال کمک شایان و مضاعفی به کاهش معضل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار خواهد داشت. همچنین جهاد دانشگاهی با بهره­‌مندی از استعداد جوانان نخبه در بدنه علمی و پژوهشی در تولید علم نیز دارای اعتبار شایان توجهی است.

وی در پایان تأکید کرد: ظرفیت جهاددانشگاهی یک سرمایه ملی است که توانسته با اتکا به مبانی خود، بسط خلاقیت و حمایت از ایده­‌های به‌­روز و علمی در جهت پیشبرد هرچه بهتر اهداف خود و در تبدیل علم به ثروت، گام‌های مؤثری بردارد.

انتهای پیام
captcha