نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی در زیست‌بوم فرهنگی و علمی فارس مشهود است
کد خبر: 4159528
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی در زیست‌بوم فرهنگی و علمی فارس مشهود است

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی در زیست‌بوم فرهنگی و علمی استان فارس مشهود است،‌ گفت: این نهاد خدمات ارزنده‌ای به جوانان از طریق اجرای طرح سرباز مهارت و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت اشتغال‌زایی ارائه می‌کند.

امیرحسین استقلال، رئیس جهاد دانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، ۹ مردادماه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان فارس که به‌ مناسبت فرا رسیدن چهل و سومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی برگزار شد، گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از اجزاء اکوسیستم فرهنگی، پژوهشی و آموزشی استان فعال است و تعامل بسیار زیادی را با مجموعه اداره کل ورزش و جوانان فارس دارد از این رو افزایش همکاری‌ها و هم افزایی در بهره گیری از ظرفیت‌های موجود می‌تواند منشأ اقدامات خوبی در جامعه به خصوص حوزه جوانان و ورزش فارس باشد.  

وی در پیش رو بودن ۱۶ مرداد سالروز تشکیل جهاددانشگاهی را مورد توجه قرار داد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و روی دادن انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌های کشور، جهاددانشگاهی به عنوان یک بازوی اجرایی برای تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی، تأسیس شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس افزود: امروزه با بیان نام جهاددانشگاهی خدمات علمی ارزشمندی برای رفع نیاز‌های اساسی کشور در ذهن مردم تداعی می‌شود از جمله اینکه این نهاد با فعالیت جهادی در عرصه علم توانست پژوهشکده رویان را تأسیس کند و ایران را در زمینه‌های سلول‌های بنیادی و نانو تکنولوژی به قدرت برساند.  

استقلال با بیان اینکه همزمان با مرکز کشور، جهاددانشگاهی در استان فارس تشکیل شد، تصریح کرد: اکنون جهاددانشگاهی استان فارس با استعداد چند گروه پژوهشی در زمینه‌های علوم انسانی، ژنتیک و جامعه‌شناسی سلامت، مجموعه درمانگاه، مرکز مشاوره و دانشگاه و مرکز فناوری سلامت، مرکز ارزیابی تأثیر، مرکز افکارسنجی و به همراه ۴ رسانه ایکنا، سینا، ایسنا و بازارکار خدمات گسترده‌ای را در بخش‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی به جامعه ارائه می‌دهد.

وی تأسیس شعبه پارک ملی علوم و فناور‌های نرم و صنایع فرهنگی در استان فارس را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: جهاددانشگاهی تنها مجموعه‌ای است که از شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی تحت عنوان صنایع نرم حمایت می‌کند که این کار با تبدیل شعبه به پردیس پارک ملی علوم و فناور‌های نرم و صنایع فرهنگی در استان فارس در حال گسترش است.

استقلال گفت: سیاست در اختیار گرفتن دانش فنی جهاددانشگاهی در هر نقطه کشور برای رفع نیاز‌های استان را در پیش گرفتیم و فعالیت‌های خوبی با مشارکت نهاد‌های دولتی و حاکمیتی استان در عرصه‌های محیط زیست، گردشگری، صنعتی و... در حال انجام است.

وی در پایان تأکید کرد: نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در زیست بوم فرهنگی و علمی استان فارس مشهود است و خدمات ارزنده‌ای را به جوانان از طریق اجرای طرح سرباز مهارت و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت اشتغال زایی ارائه می‌کند از این رو امیدواریم با تعامل بیشتر با اداره کل ورزش و جوانان استان بتوانیم گامی موثر در اعتلای ایران اسلامی به خصوص استان فارس برداریم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha