تأثیر حضور قاریان و فعالان قرآنی برتر در مساجد محلات
کد خبر: 4091847
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی / ۶

تأثیر حضور قاریان و فعالان قرآنی برتر در مساجد محلات

دستیار امور قرآنی استاندار فارس با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، حضور قاریان و فعالان قرآنی ممتاز را در مساجد محلات گامی مؤثر در این زمینه توصیف کرد.

عطاءالله امیدواری، دستیار امور قرآنی استاندار فارسعطاءالله امیدواری، دستیار امور قرآنی استاندار فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با تأکید بر لزوم برگزاری و ترویج فعالیت‌های قرآنی در سومین حرم اهل بیت(ع) گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح ملی در شهر شیراز فرصتی برای ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی را برای نسل نوجوان و جوان فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه برگزاری کرسی‌ها و رقابت‌های قرآنی فرصت ایجاد فضای معنوی جامعه با قرآن کریم را فراهم می‌کند، افزود: باید تمام دستگا‌ه‌ها و نهادهای فرهنگی در این خصوص اهتمام کنند و پای کار بیایند.

امیدواری با اشاره به راهکارهای تحقق تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی اظهار کرد: مسجد مکان اصلی و خانه قرآن است و هر مسجد را می‌توان به یک پایگاه قرآنی تبدیل کرد و برای تحقق این امر لازم است تا مراجع و قاریان برتر قرآنی و فعالان قرآنی در رده‌های سنی مختلف را به مساجد محلات آورد.

این قاری برجسته فارس ادامه داد: اگر مردم و نسل جوان در محلات احساس کنند که در مساجد محله خود شاهد حضور قاریان جوان و موفق در حوزه قرآن هستند بیشتر برای شرکت در برنامه‌های قرآنی تمایل نشان داده و تشویق خواهند شد.

وی اشاره‌ای هم به برگزاری مرحله کشوری مدهامتان به میزبانی شیراز کرد و گفت:  میزبانی شیراز از این رقابت‌های قرآنی یک اقدام موثر و موفق برای سومین حرم اهل بیت(ع) بود و برپایی این مسابقات در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) یک اقدام موثر بود که مسابقات قرآنی را در یک فضای مذهبی و معنوی برگزار کرد و سطح مسابقات هم خوب و مطلوب بود و شاهد نشاط قرآنی میان نسل نوجوان و جوان بودیم.

امیدواری با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در توسعه و تقویت کرسی‌ها و برنامه‌های قرآنی اظهار کرد: توجه به فعالیت‌های قرآنی و تنوع‌بخشی به این فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی کانون‌ها به صورت مسنجم و تعامل این کانون‌ها موجب می‌شود در تحقق هر مسجد یک پایگاه قرآنی روز به روز موفق‌تر عمل کنیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha