مؤسسات قرآنی مشاور فعالیت‌های قرآنی مساجد باشند
کد خبر: 4092330
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۶
تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی / ۷

مؤسسات قرآنی مشاور فعالیت‌های قرآنی مساجد باشند

رئیس هیئت مدیره دارالتحفیظ الهادی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، پیشنهاد داد تا مؤسسات قرآنی حداقل به مدت یک سال به عنوان مشاور فعالیت‌های قرآنی در کنار مساجد باشند.

حسن عزیزی‌نیا، رئیس هیئت مدیره دارالتحفیظ الهادیحسن عزیزی‌نیا، رئیس هیئت مدیره دارالتحفیظ الهادی، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: برای تحقق این هدف باید ابتدا یک تفاهم‌نامه میان هیئت امنای مسجد، پایگاه‌های بسیج مساجد با محورت ائمه جماعات مساجد ایجاد شود.

وی نقش ائمه جماعت را در این زمینه یادآور شد و افزود: امام جماعت قرآنی نقش مهمی در تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی دارد تا یک طرح جامع قرآنی در مسجد تعریف شود.

عزیزی‌نیا اضافه کرد: استفاده از تجارب موسسات قرآنی در مساجد بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند موجب تسریع تحقق تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی شود زیرا طبق تجارب این موسسات، حفظ ترتیل برای نوجوانان مناسب‌تر است و حفظ موضوعی هم برای بزرگسالان بهتر است و میانسالان به تفسیر قرآن توجه بیشتری نشان می‌دهند زیرا معمولا حفظ برایشان دشوارتر است.

رئیس هیئت مدیره دارالتحفیظ الهادی ادامه داد: بدین ترتیب روزهای هفته را می‌توان برای شرکت رده‌های سنی مختلف در فعالیت‌های قرآنی مختلف دسته‌بندی کرد و اگر موسسات قرآنی یک سال به عنوان مشاور فعالیت‌های قرآنی در کنار مساجد باشند مسیر هدایت مساجد به سمت تبدیل به پایگاه قرآنی تقویت خواهد شد.

وی با تأکید بر راهکار مناسب برای تشویق نوجوانان به تفسیر قرآن و برپایی کرسی تفسیر قرآن در مساجد هم اظهار کرد: برای نوجوانان از میان آیاتی که روزانه حفظ می‌کنند، اگر 2 آیه که مفاهیم آن برای سن نوجوان مناسب و ساده‌تر است، برگزیده شود در جذب نوجوانان به تفسیر قرآن موثر خواهد بود یعنی مخاطب‌شناسی در برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن در مساجد بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha