تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی مشکل بودجه را حل می‌کند
کد خبر: 4090656
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶
تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی/ 3

تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی مشکل بودجه را حل می‌کند

پیشکسوت قرآنی کشورمان با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب درباره تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: ده‌ها هزار مؤسسه و هیئت قرآنی در کشورمان داریم، اما اگر مساجد پایگاه قرآنی شوند، مباحث بودجه‌های قرآنی هم حل می‌شود.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنیعباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درباره تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، گفت: در بیانات حضرت ختمی مرتبت، پیامبر مکرم اسلام(ص) بر موضوع هر مسجد یک پایگاه قرآنی تأکید شده است و فرموده‌اند که همانا مساجد به‌عنوان پایگاه‌های قرآنی در نظر گرفته شده‌اند.

مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برای تحقق این امر باید ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد به تقویت محتوای معرفتی قرآن توجه کنند، افزود: اهالی محله و مسجد باید بانی برگزاری جلسات قرآنی مختلف شوند و اگر تفاهم‌نامه میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و آموزش و پرورش منعقد شود و یا سازمان تبلیغات اسلامی با کانون‌های مساجد تعامل و تفاهم کند، بخش اعظم مساجد ما پایگاه قرآنی خواهند شد.

سلیمی تصریح کرد: ده‌ها هزار مؤسسه و هیئت قرآنی در کشورمان داریم، اما اگر مساجد پایگاه قرآنی شوند، مباحث بودجه‌های قرآنی هم حل می‌شود و با برگزاری کلاس خوشنویسی قرآن، پاسخ به شبهات در مساجد و... شاهد پویایی و زنده شدن مسجد خواهیم بود.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان قرآن را به بهترین راه و مسیر جهت در امان ماندن از تهدیدات دانست و گفت: قرآن یک درس و مسیر مطلوب فرهنگی و تربیتی است که خانواده و جامعه برای تربیت نسل جدید باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

وی با یادآوری تأکیدات امام صادق(ع) در خصوص قرائت قرآن توسط نوجوانان و جوانان اظهار کرد: هر جوان و نوجوان با ایمانی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون وی عجین خواهد شد. لذا، ما برای عجین شدن نسل جدید خود با قرآن باید نه فقط به قرائت بلکه مفاهیم و آموزه‌های قرآن را به آن‌ها بشناسانیم تا قرآن را به‌عنوان نقشه راه زندگی بشناسند و از آن بهره مناسب ببرند.

سلیمی با تأکید بر اینکه قرآن معتبرترین سند بالادستی کائنات و حاوی بایدها و نبایدهای زندگی است، گفت: مسابقات قرآنی فرصت مناسبی برای تدبر در قرآن و استخراج سبک زندگی اسلامی برای نسل کودک، نوجوان و جوان است.

مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید با اجرای برنامه‌های متنوع و اثربخش فرصت آموزش قرآن و مفاهیم آن را برای نسل جدید فراهم کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha