۳ مأموریت مساجد در حوزه فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4093505
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی / ۹

۳ مأموریت مساجد در حوزه فعالیت‌های قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، سه مأموریت قرآنی را برای این مراکز برشمرد.

حجت‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارسحجت‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس با اشاره به راهکارهای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: ایشان مساجد را به عنوان نهادهای تولید فرهنگ معرفی فرمودند.

وی با یادآوری تعبیری که رهبر معظم انقلاب پیرامون مساجد دارند، افزود: همچنین معظم‌له مساجد را به عنوان نهاد جامعه‌پرداز معرفی کردند؛ جامعه‌پردازی در نگاه مقام معظم رهبری براساس بیانیه گام دوم به این معناست که مساجد پایگاه تولید فرهنگ باشند و آموزه‌های دینی از مساجد به سمت جامعه، جریان پیدا کند، فرایند تربیت نیروی انقلاب و جوان مؤمن پای کار انقلاب از بستر مساجد رقم خورد  و رویکرد سومی که در بحث مساجد جامعه پرداز وجود دارد حل مسائل محله است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس به جایگاه مسجد در ترویج فرهنگ قرآن اشاره و بیان کرد: مساجد سه مأموریت را در حوزه قرآن می‌توانند داشته باشند که تعمیق و تبیین آموزه‌های قرآن جهت ترویج سبک زندگی قرآنی و ارتقای سطح باور و اعتقاد مردم یکی از موارد است.

قانع اضافه کرد: محور بعدی ترویج آموزه‌های قرآنی در بستر اجتماع است، اکنون به شدت به این نیاز داریم که ارزش‌های قرآنی در جامعه خودش را به صورت خاص نشان دهد که مسئله انفاق، رفع مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی از این قبیل مسائل است.

وی محور سوم را شبکه‌سازی  دانست و گفت: در درون شبکه‌سازی می‌توان جمعیت نخبگانی را در قالب کارگروه‌ها و حلقه‌های میانی به میدان آورد. این موارد  از جمله ظرفیتی است که مساجد در حوزه قرآن می‌توانند ایفای نقش کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha