ترویج فرهنگ قرآنی را از مهدکودک‌ها آغاز کنیم
کد خبر: 4092566
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۱
تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی / ۸

ترویج فرهنگ قرآنی را از مهدکودک‌ها آغاز کنیم

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به راهکارهای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گفت: ترویج فرهنگ قرآنی را باید از مهدکودک‌ها شروع کنیم.

کودکان در مسجدحجت‌الاسلام عباس کرمانی، استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به راهکارهای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گفت: برای اینکه بتوانیم مساجدمان را به پایگاه‌های قرآنی تبدیل کنیم، باید از مهدکودک‌ها شروع کنیم تا ترویج فرهنگ قرآنی از سنین پایین شروع شود نه اینکه بخواهیم از سن نوجوانی و جوانی به این حوزه ورود کنیم زیرا انس گرفتن با قرآن از سنین کمتر بهتر محقق می‌شود.

وی ادامه داد: هیئت امنای مساجد در مقابل پذیرش کودکان در فعالیت مساجد و حضور آنها در فضای مسجد باید به صورت محبت‌آمیز عمل کنند و حتی زمینه انجام بازی برای کودکان را همراه با مفاهیم قرآنی در مسجد فراهم کنند که این امر موجب می‌شود تا کودکان تشویق شوند در سال‌های آتی دوران زندگی راه مسجد و قرآن را در پیش بگیرند.

کرمانی با تأکید بر اینکه متخصصان باید برای تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی وارد عمل شوند، بیان کرد: انجام کارهای زیربنایی دینی و همراه با ترویج مفاهیم قرآنی در مساجد موجب شناخت نسل‌های مختلف با خدا و امام زمان(عج) می‌شود.

مدرس سطوح عالی حوزه‌های علمیه فارس در این زمینه مثالی را یادآور شد و گفت: باید ببینیم که امام رضا(ع) چگونه در زمان خود در خراسان در شهرهای دیگر نماینده داشتند و شیعه را در مسیر پیشرفت قرار می‌دادند و رمز موفقیت ایشان را با مشاوره با کارشناسان دینی بیاموزیم و اجرا کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: حوادث و شکافی که امروز در جامعه در مدارس و میان دانش‌آموزان می‌بینیم نتیجه عدم حضور مؤثر متخصصان دینی و مذهبی در مدارس بوده است و برای نسل آینده باید تربیت نسل قرآنی در آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار بگیرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha