تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی نیاز به مربیان کارآمد دارد
کد خبر: 4090998
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی/ 4

تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی نیاز به مربیان کارآمد دارد

قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: حضور مربیان قرآنی کارآمد و متخصص در مساجد در اینکه مسجد به سمت یک پایگاه قرآنی شدن هدایت شود نقش مؤثری دارد، زیرا افراد بیشتری را تشویق می‌کند تا در مسجد و کلاس‌های قرآنی حضور پیدا کنند.

عباس هاشمی، قاری بین‌المللی قرآنعباس هاشمی، قاری بین‌المللی و داور مسابقات قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به نقش کلیدی مساجد در ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه گفت: مساجد در هر محله در دسترس‌ترین و بهترین مکان برای حضور افراد رده‌های سنی برای شرکت در محافل و جلسات قرآنی هستند و تداوم این حضور می‌تواند به شرکت افراد در مسابقات قرآنی هم منتهی شود.

وی ادامه داد: حضور مربیان قرآنی کارآمد و متخصص در مساجد در اینکه مسجد به سمت یک پایگاه قرآنی شدن هدایت شود نقش مؤثری دارد، زیرا افراد بیشتری را تشویق می‌کند تا در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، لحن و... در مسجد و کلاس‌های قرآنی حضور پیدا کنند.

این داور مسابقات قرآن با تأکید بر اینکه تفسیر قرآن در کنار حفظ و قرائت باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: در آموزش قرآن در مساجد و در کنار برگزاری مسابقات قرآنی باید به تفسیر قرآن و انتقال مفاهیم به‌ویژه به نسل نوجوان و جوان دقت و توجه ویژه شود زیرا باعث انتقال آموزه‌های دینی و معنوی به آنها می‌شود و شاهد نمودهای مطلوب آن در جامعه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با جذب قاریان و مربیان قرآنی متخصص می‌توان میان مساجد محلات و نوجوان و جوانان ارتباط مؤثری ایجاد کرد و همسالان نوجوان و جوان وقتی موفقیت همسالان خود در حوزه قرآنی را از نزدیک لمس کنند بیشتر به شرکت در کلاس‌ها و رقابت‌های قرآنی تمایل نشان می‌دهند.

هاشمی افزود: باید به شکلی عمل کنیم تا هر مسجد به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شود و یکی از اقدامات لازم در این حوزه و همچنین برای ارتقای آموزش قرآن در مساجد این است که مربیان قرآنی سطح بالا و متخصص جذب شود تا شاهد توسعه آموزش قرآن در دامنه‌های وسیع‌تری مانند تفسیر قرآن نیز باشیم.

این قاری بین‌المللی قرآن تأکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی نقش مؤثری در ترویج فعالیت‌ها و فرهنگ قرآنی در جامعه دارند و با حمایت از فعالیت و مسابقات قرآنی می‌توانند در این امر تأثیر مطلوبی داشته باشند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha