دفتر هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه بسته شد
کد خبر: 4071522
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

دفتر هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه بسته شد

با برگزاری مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه به همراه معرفی و تجلیل از برگزیدگان، دفتر این دوره از رقابت‌های قرآنی بسته شد.

اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه، حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، بعد از وقفه دو ساله میان برگزاری مرحله شهرستانی، استانی و مقدماتی کشوری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه که به دلیل شیوع کرونا ایجاد شد، مرحله کشوری این دوره از مسابقات طی روزهای 25 و 26 تیرماه جاری به میزبانی دادگستری فارس در شیراز برگزار شد.

قریب 300 نفر میهمان از نقاط مختلف کشورمان در تاریخ جمعه، 24 تیرماه در محل برگزاری مسابقات یعنی هتل شیراز اسکان یافتند و این مسابقات در روز شنبه، 25 تیرماه از ساعت 8 صبح با اجرای مراسم افتتاحیه آغاز تا پایان این روز ادامه داشت.

مسابقات مذکور در دو بخش بانوان و آقایان و رده‌های سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال و در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 10 جزء، 20 جزء، کل قرآن کریم، تفسیر مفاهیم، حفظ موضوعی و هنرهای تجسمی برگزار شد که رشته تفسیر و هنرهای تجسمی امسال برای نخستین بار به این مسابقات افزوده شد.

آزمون کتبی مربوط به رشته‌های تفسیر، مفاهیم و حفظ موضوعی نیز در همان روز شنبه، 25 تیرماه و به صورت مجزا و در سالنی جداگانه در هتل شیراز برگزار شد.

مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات قرآن قوه قضائیه امروز، 26 در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد که در آن ضمن معرفی برگزیدگان هر رشته و هر بخش، از آنان تجلیل به عمل آمد.

از دیگر تفاوت‌های مسابقات امسال قوه قضائیه، تجمیع مرحله کشوری و پایانی مسابقات قرآن مراکز تابعه و ذیل این قوه از جمله مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده بود که برگزیدگان مسابقات قرآن آنان به رقابت در مسابقات کشوری قوه قضائیه در کنار سایر برگزیدگان پرداختند.

در مراسم اختتامیه مسئولانی نظیر محمدباقر الفت، معاون توسعه منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه؛ حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه؛ حجت‌الاسلام ابراهیمی، مسئول امور فرهنگی قوه قضائیه؛ محمدباقر ایمانیه، استاندار فارس و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس سخنرانی کردند.

برگزاری مسابقات قرآن مانع دین‌گریزی جوانان می‌شود

محمدباقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در این مراسم به بیان نکاتی از جریانات فکری حاکم بر دنیای استکبار و دین‌ستیز که به شدت هرچه تمام‌تر دنیای خداباوران و خصوصاً جهان اسلام را تهدید می‌کنند، پرداخت.

وی به برگزاری مسابقات قرآن قوه قضائیه اشاره و ابراز امیدواری کرد: این اقدامات به نوبه خود سبب بی‌اثر شدن توطئه‌ شیاطین در دین‌گریزی می‌شود.

الفت ضمن قدردانی از تمام تلاشگران این قوه که در عرصه احیای ارزش‌های والای اسلامی و ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه در رفتار و اخلاق کارکنان قوه قضائیه تلاش می‌کنند، ابراز امیدواری کرد: در سال‌های آینده شاهد برگزاری مسابقات با کیفیت‌تر و پر تعدادتر در رشته‌های مختلف معارف بر اساس آثار علمی علمای عصر اخیر در قوه قضاییه باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی، رئیس امور فرهنگی قوه قضائیه نیز در این مراسم با بیان اینکه هشتمین دوره ویژگی‌های خاصی دارد، گفت: اولین ویژگی آن است که در این دوره ۱۱۸۸۵ از کارکنان و خانواده‌های قوه قضاییه در این دوره از رقابت‌ها مشارکت داشتند.

جامعه‌ بیش از پیش به آموزه‌های قرآن نیاز دارد

حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه هم در این مراسم گفت: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برای اولین بار اقدام به برگزاری مسابقات قرآن کریم در چندین رشته در میان اعضای خود با حضور بیش از ۵۰۰ شرکت‌کننده کرده است که منتخبان آن در این رویداد بزرگ قرآنی با سایر برگزیدگان خانواده قرآنی قوه قضائیه رقابت می‌کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین مسابقاتی با هدف تعمیق جایگاه قرآن به عنوان مهم‌ترین نقشه راه در خانواده‌های ایرانی به خصوص خانواده بزرگ قوه قضائیه روشن نگه دارنده راه جامعه‌ای است که بیش از پیش به آموزه‌های قرآن نیاز دارد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس هم در این مراسم از تشکیل ستاد قرآن در استان خبر داد و گفت: اولین قدم این ستاد راه‌اندازی نهضت قرائت قرآن در ادارات استان خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم به دستورات خداوند و عترت برگردیم و دقت شایسته‌ای به دو ثقل اکبر و اصغر داشته باشیم، افزود: باید در ترویج فرهنگ قرآن که از قرائت قرآن شروع می‌شود و به فهم معانی و عمل به قرآن ختم می‌شود، فعال باشیم.

رضایت مسئولان قوه قضائیه از میزبانی شیراز

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه در دوره جدید قوه قضائیه مردم‌داری فراگیر شده است، افزود: همچنین در مسائل فرهنگی نقطه نظرات راهگشایی در دوره جدید قوه قضائیه انجام شده است.

وی با تصریح اینکه دادگستری فارس افتخار این دارد که میزبان دوره‌های هفتمین و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه بوده است، ابراز امیدواری کرد که این میزبانی مورد رضایت مسئولان قوه قضائیه و میهمانان این مسابقات بوده است.

یادآور می‌شود، این مراسم با مولودی‌خوانی عید سعید غدیر خم و قرائت صلوات خاصه حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) همراه بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha