از رقابت ۱۷۵ نفر تا اعلام اسامی داوران مسابقات قرآن قوه قضائیه
کد خبر: 4071097
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

از رقابت ۱۷۵ نفر تا اعلام اسامی داوران مسابقات قرآن قوه قضائیه

مسئول امور قرآنی امور فرهنگی قوه قضائیه در تشریح جزئیات هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن این قوه از رقابت ۱۷۵ نفر در این مرحله خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات ۱۶ داور استانی و ملی و بین‌المللی در بخش بانوان و آقایان به داوری می‌پردازند.

داوود خاکزاد، مسئول امور قرآنی امور فرهنگی قوه قضائیه داوود خاکزاد، مسئول امور قرآنی امور فرهنگی قوه قضائیه در حاشیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه که در شیراز در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، گفت: هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در مراحل شهرستانی، استانی و مقدماتی کشوری برگزار شده بود و امروز مرحله کشوری این دوره از مسابقات در شیراز در حال برگزاری است.

وی افزود: در این مرحله حدود 175 نفر از متسابقان در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 10 جزء، 20 جزء و کل، حفظ موضوعی، مفاهیم و هنرهای تجسمی به رقابت می‌پردازند.

خاکزاد با بیان اینکه مسابقات طی یک روز و در روز شنبه، 25 تیرماه در شیراز برگزار خواهد شد، زمان و مکان برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقات را فردا، 26 تیرماه از ساعت 9 تا 12 در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اعلام کرد و گفت: در این مراسم نفرات برگزیده این دوره از مسابقات معرفی و تجلیل خواهند شد.

مسئول امور قرآنی امور فرهنگی قوه قضائیه از حضور 16 داور ملی و استانی در این مسابقات خبر داد و گفت: این 16 داور در 4 بخش که دو بخش مربوط به بانوان و دو بخش مربوط به آقایان است، فعالیت خواهند کرد. بخش‌ها شامل قرائت تحقیق و ترتیل بانوان و آقایان و رشته‌های حفظ هم بانوان و آقایان است و مسابقات در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برای کارکنان و خانواده‌های قوه قضائیه، دستگاه‌های قضایی، سازمان‌های تابعه و مراکز وکلا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون کتبی شامل رشته‌های مفاهیم و حفظ موضوعی در سالن گردان هتل شیراز بعد از مراسم افتتاحیه در حال برگزاری است، گفت: مسئولیت هیئت داوران این دوره از مسابقات به عهده مجیدی مهر، رئیس مرکز قرآنی اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی مسابقات قرآن کشور است.

خاکزاد اسامی هیئت داوران این دوره از مسابقات را در دو بخش بانوان و آقایان اعلام کرد و گفت: محمدحسین سعیدیان، امیر آقایی، محسن یاراحمدی، مهدی قره شیخ‌لو، حمید مجیدی‌مهر، محمد بادپا (پشتیبان داوران)، امیر فتح‌پور، حمید ایماندار، حسام قانعی، رضا نجیبی، محبوبه کاتب، هاجر حیدری، منصوره شهریاری، فاطمه عیدی‌پور، مرضیه فیروززاده، زینب نصیرزاده، سمیه غفاری، زهرا حسین‌پور داوران این دوره از مسابقات هستند.

مسئول امور قرآنی امور فرهنگی قوه قضائیه در پایان با اشاره به تفاوت این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های گذشته، گفت: این دوره از مسابقات بعد از دو سال وقف به دلیل شیوع کرونا برگزار شده است و همچنین اضافه شدن رشته هنرهای تجسمی و ارتقای محتوای مسابقات کتبی از جمله تفاوت این دوره از مسابقات نسبت به سال‌های گذشته است.

انتهای پیام
captcha