تشکیل ستاد قرآن در فارس
کد خبر: 4071433
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

تشکیل ستاد قرآن در فارس

استاندار فارس از تشکیل ستاد قرآن در این استان خبر داد و گفت: اولین قدم این ستاد راه‌اندازی نهضت قرائت قرآن در ادارات استان خواهد بود.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، امروز، 26 تیرماه در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه که هم‌اکنون در شبستان امام خمینی(ره) حرم شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است، به حدیث ثقلین پیامبر مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: باید اعتراف کنیم ما مسلمانان نسبت به قرآن کریم کم‌توجه هستیم اما همگی مدعی پیروی از دستورات خدا و پیامبر(ص) هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم به دستورات خداوند و عترت برگردیم و دقت شایسته‌ای به دو ثقل اکبر و اصغر داشته باشیم، افزود: باید در ترویج فرهنگ قرآن که از قرائت قرآن شروع می‌شود و به فهم معانی و عمل به قرآن ختم می‌شود، فعال باشیم.

ایمانیه در ادامه به انتصاب دستیار ویژه استاندار فارس در امور قرآنی اشاره کرد و گفت: در همین راستا ستادی به نام قرآن در استان فعال شده است و اولین قدم آن توانمند شدن همه کارمندان دولت در استان فارس در بحث قرائت قرآن است که باید این قدم را با جدیت پیگیری کنیم تا تمام کارمندان ادارات و دانشگاه‌های فارس بتوانند قرائت صحیح قرآن را انجام دهند.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر تصریح کرد: خداوند در ادامه منتی که بر بشر داشت و بعثت پیامبر(ص) برای بشریت به عنوان تنها موردی که خداوند منت آن را بر بشر می‌گذارد، نعمت بزرگ دیگری را به بشر عطا کرد چرا که کار نیمه‌کاره و ناتمام بود تا روز غدیر که به دستور خداوند ولایت حضرت علی(ع) و نسل ایشان به عنوان خلیفه بلافصل و امام بعد از پیامبر(ص) انجام شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: شیعیان حضرت علی(ع) و همه آزادگان و مسلمانان حداقل این نعمت را درک کنند و آموزه‌های آن حضرت را در سرلوحه امور خود قرار دهند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha