اختتامیه مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 4071298
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹

اختتامیه مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در روز یکشنبه، 26 تیرماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

وحید سروستانی، قاری برجسته قوه قضائیه وحید سروستانی، دبیر فنی هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه استان فارس برای دومین بار میزبانی مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه شده است، گفت: علت این میزبانی مجدد، اجرای موفق دوره نخست بوده است که باز هم محل برگزاری مسابقات هتل شیراز بود.

وی افزود: مسابقات امسال در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، تفسیر، حفظ، مفاهیم و هنرهای تجسمی برگزار شدند که در بخش مفاهیم بیشتر مباحث راجع به تفسیر قرآن بود.

سروستانی اظهار کرد: امسال برای نخستین بار متسابقان از مرکز وکلای قوه قضائیه هم در مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه حضور داشتند که طیف وسیعی اعم از وکلا، کارشناسان رسمی، مشاوران خانواده قوه قضائیه و غیره را شامل می‌شوند و بحمد الهی مشارکت خوبی در این زمینه انجام شد.

این قاری برجسته قوه قضائیه، سطح مسابقات امسال را خوب ارزیابی کرد و افزود: در مسابقات امسال از داوران بین‌المللی و استانی استفاده شد و همچنین مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و رده‌های سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار شد.

وی، برگزاری مسابقات سراسری قرآن به میزبانی شیراز را یک فرصت مغتنم برای کسب خیرات و برکات این فعالیت قرآنی برای استان فارس برشمرد و گفت: این میزبانی باعث می‌شود تا فارس و شیراز توانمندی و قابلیت‌های خود را محک زند.

سروستانی با بیان اینکه نتایج مسابقات تا پایان شب، 25 تیرماه مشخص شده و در روز اختتامیه اعلام خواهد شد، گفت: مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات در روز یکشنبه، 26 تیرماه از ساعت 9 تا 11:30 در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور مسئولانی نظیر معاون نیروی انسانی قوه قضائیه و سایر مسئولان قضایی استان برگزار خواهد شد.

دبیر فنی هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه اظهار کرد: امسال به دلیل اینکه هم مرکز وکلا و هم رشته‌های جدیدی نظیر تفسیر و هنرهای تجسمی به مسابقات اضافه شدند، شاهد چهره‌های جدید در مسابقات بودیم.

وی در پایان یادآور شد: قطعاً دستگاه قضایی برای برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن یکسری مشوق‌هایی داد که بر اساس قوانین مصوب آن را اعمال می‌کند تا بتواند قهرمانان قرآنی را پاس دارد.

انتهای پیام
captcha