برگزاری مسابقات قرآن همراه با آموزش باشد
کد خبر: 4072428
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۳

برگزاری مسابقات قرآن همراه با آموزش باشد

داور مسابقات قرآن با بیان اینکه در کنار مسابقات باید حتماً آموزش وجود داشته باشد، گفت: برگزاری مسابقات خوب است اما زمانی یک مسابقه می‌تواند تأثیرگذار باشد که فینال یک سال کار آموزشی باشد.

مهدی قره شیخ‌لو، داور مسابقات قرآن مهدی قره شیخ‌لو، داور هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه در کنار مسابقات باید حتماً آموزش وجود داشته باشد، گفت: برگزاری مسابقات خوب است اما زمانی یک مسابقه می‌تواند تأثیرگذار باشد که فینال یک سال کار آموزشی باشد.

وی افزود: این مفهوم بدان معناست که وقتی یک مسابقه تمام شد، کار آموزشی انجام شود تا سال بعد و بعد از آن مقایسه شود که نسبت به سال گذشته چقدر پیشرفت داشته است اما معمولاً از این بخش غفلت می‌شود یعنی هر سال مسابقه قرآن برگزار می‌شود اما آموزش جدی گرفته نمی‌شود به همین دلیل است آن رشدی که باید متسابقان داشته باشند، کمتر وجود دارد و تقریباً چهره‌ها در مسابقات قرآن تکراری است و با همان سطحی که سال قبل بودند، در مسابقه امسال هم شرکت می‌کنند.

قره شیخ‌لو با ذکر این نکته که این‌ها نکاتی است که باید برای تمام مسابقات قرآن به صورت کلی مدنظر قرار گیرد، گفت: قطعاً آموزش یا انگیزه شخصی میان متسابقان باید وجود داشته باشد که از جلسات قرآن استفاده کنند یا اینکه سیستم این شرایط را برای آنان فراهم کند.

این داور مسابقات قرآن کریم اظهار کرد: دوران کرونا تجربه خوبی بود که نشان داد بسیاری از آموزش‌ها را می‌توان به صورت غیرحضوری انجام داد یعنی اگر بگوییم جمع کردن افراد از سراسر کشور مشکل است، پس می‌توان آموزش‌ها را به صورت غیرحضوری انجام داد.

وی ادامه داد: چه ایرادی دارد که تا سال آینده مسابقات قرآن 30 الی 40 جلسه آموزشی به صورت غیرحضوری در بخش‌های مختلف تجوید، صوت و لحن و حسن حفظ برگزار شود تا همه متسابقان بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

قره شیخ‌لو اضافه کرد: اگر چنین اقدامی انجام شود، قطعاً رشد و ارتقایی که باید در میان متسابقان به وجود خواهد آمد و این همان است که می‌گوییم در کنار مسابقات باید حتماً آموزش وجود داشته باشد.

این داور مسابقات قرآن افزود: متأسفانه معمولاً مسئولان امر بحث آموزش را جدی نمی‌گیرند و خوبی مسابقه برای آنان، این است که چند روز درگیر است و بعد از آن تمام می‌شود اما اگر جریان آموزشی راه اندازی شود، حداقل یکسال درگیر هستیم به همین دلیل به این مسئله کمتر توجه می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha