برپایی مسابقات قرآن قوه قضائیه با محوریت زیست عفیفانه
کد خبر: 4071151
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

برپایی مسابقات قرآن قوه قضائیه با محوریت زیست عفیفانه

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به میزبانی این مجموعه در هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه گفت: دوره هشتم مسابقات قرآن قوه قضائیه با تأکید ویژه بر عفاف و حجاب و زیست عفیفانه برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارسحجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس‌کل دادگستری فارس در حاشیه برگزاری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه که به میزبانی شیراز در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، گفت: دوره هفتم و هشتم مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه در شیراز برگزار شده است.

وی با اشاره به تأثیر انس با قرآن در زندگی فردی و اجتماعی اظهار کرد: قرآن کریم در زندگی فردی باعث رشد و ارتقای ردی و در زندگی اجتماعی باعث رشد اجتماع خواهد شد و هدف ما در قوه قضائیه نیز دستیابی به همین رشد و تعالی در سایه انس با قرآن است.

موسوی بیان کرد: در دوره تحول و تعالی دستگاه قضایی هستیم و یکی از راه‌های تعالی هم آشنایی با مفاهیم قرآن است تا اثرات آن را در پوشش و رفتار همکاران شاهد باشیم.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات گفت: هدف ما از برگزاری این مسابقات آن است که تأثیرات انس با قرآن کریم به صورت عملی در مجموعه دادگستری مشاهده شود. چنانچه در دوره هفتم این میزبانی اثرات ملموسی در دادگستری فارس داشت.

وی اظهار کرد: دوره هشتم مسابقات قرآن قوه قضائیه با تأکید ویژه بر عفاف و حجاب و زیست عفیفانه برگزار شده است و امیدواریم بعد از آن در مجموعه قضایی و همچنین سطح شهر شیراز شاهد اثرات این همایش قرآنی باشیم.

موسوی با بیان اینکه هدف ما بیشتر استفاده عملی آموزه‌های قرآنی در مجموعه قضایی است، به دیگر فعالیت‌های دادگستری فارس اشاره کرد و گفت: دادگستری استان فارس در تمام زمینه‌ها اعم از قضایی، کاهش اطاله دادرسی، فناوری و اتقان آرا یک دادگستری پیش‌رو است و در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی هم به صورت مستمر در طول سال برنامه داریم و این برنامه‌ها منحصر به ایام خاصی مثل ماه مبارک رمضان نیست بلکه در طول سال است اما در ماه مبارک رمضان و ایام موالید و شهادت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پررنگ‌تر است.

رئیس‌کل دادگستری فارس از برگزاری محافل قرآنی پنج‌شنبه هر هفته در اکثر مجموعه دادگستری شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در دادگستری استان به عفاف و حجاب و نماز اهمیت زیادی داده می‌شود به طوری که یکی از ادارات پررنگ فرهنگی در سطح استان فارس هستیم.

انتهای پیام
captcha