دولت به ظرفیت نخبگان قرآنی توجه کند / ضرورت تشکیل حلقه‌های تخصصی قرآنی در استان‌ها
کد خبر: 3992193
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
انتظار فعالان قرآنی از دولت جدید / ۱۷

دولت به ظرفیت نخبگان قرآنی توجه کند / ضرورت تشکیل حلقه‌های تخصصی قرآنی در استان‌ها

قاری ممتاز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نخستین انتظار فعالان قرآنی از دولت جدید را توجه ویژه به نخبگان قرآنی و استفاده از ظرفیت آنان متناسب با تخصص در بخش‌های مختلف دانست.

محمد بهرامی‌شاد، قاری ممتاز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید، نخستین انتظار فعالان قرآنی از این دولت را توجه ویژه به فعالان و نخبگان قرآنی و استفاده از ظرفیت آنان متناسب با تخصص در بخش‌های مختلف دانست.

وی افزود: امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه، نیاز فعالان قرآنی مانند سایر اقشار مردم توجه به بحث معیشت آنان است اما متأسفانه هیچ‌گاه از ظرفیت آنان به درستی استفاده نشده است و نسبت به این بعد غفلت ورزیده شده است.

بهرامی‌شاد با بیان اینکه خوب است که فکری به حال وضعیت اشتغال فعالان و نخبگان قرآنی شهرستان‌ها و استان‌ها کنیم، گفت: گره‌های اقتصادی و بیکاری در جامعه ما زیاد است و باید تلاش کرد تا این مشکلات برای اقشار مختلف مردم برطرف شود.


بیشتر بخوانید:


وی با اشاره به ملزومات گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: نهادها و اداراتی هستند که فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند خوب است که دولت جدید در این نهادها و ادارات از فعالان و نخبگان قرآنی متناسب با تخصصشان بهره‌مند شود. بعضاً مشاهده می‌شود برخی از افرادی در مناصب قرآنی به کار گرفته می‌شوند که تخصص و حتی آشنایی لازم را در این زمینه ندارند و چرا در این زمینه از متخصصان امر استفاده نمی‌شود.

بهرامی‌شاد همچنین به بحث بودجه‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: وضعیت بودجه‌های قرآنی آن‌قدر نامعلوم است که ما به عنوان فعال قرآنی حتی نمی‌دانیم این بودجه‌ها کجاست و چه مقدار تخصیص می‌یابد و در چه مسیرهایی هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه تخصیص بودجه‌های قرآنی جزو اولویت دولت‌ها نیست، گفت: به عنوان مثال اگر بخواهیم کار قرآنی انجام دهیم و به استانداری و مسئولان ذی‌ربط مراجعه کنیم، آیا اینان ردیف بودجه‌ای دارند که بخواهند به این کار اختصاص دهند؛ پاسخ خیر است. برای رفع این معضل باید در نهادی مثل ارشاد که مسئول توزیع بودجه‌های قرآنی است حلقه تخصصی قرآنی تشکیل شود زیرا کمبود چنین حلقه‌ای به شدت احساس می‌شود.

بهرامی‌شاد ادامه داد: طی سال‌های اخیر آیا تاکنون اتفاق افتاده است که از قاریان، حافظان و مفسران و قرآنیان خواسته شود تا گردهم آیند و درباره باز شدن گره‌های این بخش و مسائل فرهنگی نظر دهند. خیر حتی یک مرتبه هم این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه می‌توان 5 نفر از نخبگان، اساتید و پیشکسوتان قرآنی این شهر و استان را دعوت کرده و از آنان خواست تا نظرات خود را درباره کارهای فرهنگی و قرآنی که در شهر و استان باید اجرا شود، جویا شد، اما هیچ‌گاه چنین اتفاقی نیفتاده است، گفت: متأسفانه پیشکسوتان و اساتید برجسته قرآنی در این شهر و استان مورد غفلت واقع شده‌اند و چه کسی آنان را می‌شناسد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha