فعالیت‌های قرآنی را برای رفع تکلیف انجام ندهیم / دولت فضای قرآنی ایجاد کند
کد خبر: 3988353
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
انتظار فعالان قرآنی از دولت جدید / ۱۵

فعالیت‌های قرآنی را برای رفع تکلیف انجام ندهیم / دولت فضای قرآنی ایجاد کند

مجتبی فردفانی، حافظ بین‌المللی قرآن نخستین انتظار جامعه قرآنی را از دولت جدید حمایت از فعالیت‌های قرآنی برشمرد و تأکید کرد: فعالیت‌های قرآنی نباید صوری و برای رفع تکلیف باشد، بلکه باید فضای قرآنی در جامعه ایجاد شود.

مجتبی فردفانی، حافظ بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید، به تبیین انتظارات جامعه قرآنی از این دولت پرداخت و گفت: نخستین انتظار ما این است که در وهله اول ضمن حمایت از فعالیت‌های قرآنی، بر سر راه این نوع فعالیت‌ها سنگ‌اندازی نکنند.

وی با بیان اینکه انتظارات جامعه قرآنی از دولتمردان مشخص است و بارها هم تحت عناوین مختلف مطرح شده است، گفت: متأسفانه برخی از مسئولان علاقه‌ای به کار کردن برای قرآن ندارند در صورتی که این کشور یک جامعه اسلامی است و باید تفاوتی با سایر کشورهایی که اسلامی نیستند، داشته باشد.

فردفانی تصریح کرد: در یک کشور اسلامی مجلس باید بودجه‌های خوبی را برای قرآن اختصاص دهد و دولت هم برای این قضیه وقت بگذارد و بودجه‌ها را در همان مسیر هزینه کند و ارکان مختلف آن به‌ویژه وزارت ارشاد برای قرآن هزینه کند نه اینکه به صورت صوری و برای رفع تکلیف یکسری فعالیت‌ها را اجرا کند و در نهایت یکسری نامه‌نگاری‌ها را به عنوان بیلان کار ارائه دهد.


بیشتر بخوانید:


این حافظ بین‌المللی قرآن  با بیان اینکه دولت جدید باید فضای فعالیت‌های قرآنی را برای عموم مردم و متخصصان قرآنی فراهم کند، گفت: دولت باید فضای قرآنی در جامعه ایجاد کند و عموم مردم را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهد، همچنین برای متخصصان قرآن فضا را فراهم کند تا بتوانند به تعلیم و تربیت قرآنی نسل آینده بپردازند.

وی با تصریح اینکه متأسفانه روند فعالیت‌های قرآنی طی سال‌های اخیر رو به افول بوده است، گفت: وقتی می‌گوییم فضا را برای فعالیت‌های قرآنی فراهم کنیم فقط منظور برگزاری مسابقات و محافل قرآنی نیست بلکه باید شرایط جامعه به گونه‌ای فراهم شود که عموم مردم به سمت قرآن سوق داده شوند و در این زمینه موج ایجاد شود در صورتی که در چند سال اخیر این قضیه برعکس بوده است و اگر کسی هم می‌خواست به سمت قرآن برود، فضا برایش فراهم نبود.

فردفانی بیان کرد: این جهت‌دهی وظیفه حکومت اسلامی است وگرنه چه تفاوتی با بقیه حکومت‌ها داریم؛ در کشورهای غیراسلامی هم مسلمان وجود دارد و در آنجا قرآن تلاوت می‌شود و تفاوتش این است که بستر برای این نوع فعالیت‌ها در کشورهای اسلامی فراهم شود تا به راحتی بتوان در شرایط مختلف تحصیلی به کسب علوم قرآنی و آموزه‌های قرآنی پرداخت اما چنین چیزی را در واقعیت و در عمل نمی‌بینیم و فرقی با جاهای دیگر نداریم.

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم همچنین بر ضرورت حمایت از نخبگان قرآنی تأکید کرد و گفت: باید تسهیلات بیشتری برای نخبگان قرآنی فراهم کرد تا بتوان نسل جدید را به این سمت تشویق کنیم.

انتهای پیام
captcha