آیات قرآن فقط برای خواندن نیست / دولت جدید قرآن را در عمل پیاده کند
کد خبر: 3986633
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
انتظار فعالان قرآنی از دولت جدید / ۱۴

آیات قرآن فقط برای خواندن نیست / دولت جدید قرآن را در عمل پیاده کند

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس با بیان اینکه آیات الهی فقط برای خواندن و حفظ کردن و بیان تفسیر آن‌ها نیست، بلکه بحث اصلی آن عمل کردن است، گفت: از دولت جدید انتظار داریم قرآن را عملیاتی کند تا بتواند عدالت را در سطح جامعه گسترش دهد.

زهرا کسرایی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به تغییر دولت طی روزهای آینده بر ضرورت توجه به قرآن کریم از سوی تمام مسئولان و ارکان کشور تأکید کرد و گفت: در خطبه 158 نهج‌البلاغه مولای متقیان می‌فرمایند این قرآن نوری است که به آن اقتدا می‌شود و اگر به آن مراجعه کرده و قرآن را زمینه کار خود قرار دهیم، هم دردهای فردی و اجتماعی درمان پیدا می‌کند و هم امور دینمان سر و سامان پیدا خواهد کرد.

وی افزود: امروز هر مشکل و گرفتاری اعم از سختی‌ها، بیماری‌ها، ناملایمات و بی عدالتی‌ها داریم به دلیل فاصله گرفتن از قرآن کریم است یعنی اگر زاویه خود را با قرآن کم کرده و در خط آن حرکت کنیم و تلاش کنیم تا آیات قرآن در زندگی عملیاتی کنیم، قطعاً موفق خواهیم شد مانند امام حسین(ع) که در صحنه کربلا بهآیات قرآ ن عمل کردند و نتیجه‌اش هم این شد که قیام عاشورا تا قیامت همچنان زنده است زیرا عملشان قرآنی بوده است.


بیشتر بخوانید:


کسرایی با بیان اینکه برای موفقیت دولت جدید دعا می‌کنیم زیرا در هر صورت اکنون مشکلات بسیار فراوانی به خصوص در عرصه اقتصاد در کشورمان وجود دارد، گفت: امیدواریم دولت جدید بتواند برای حل مشکلات کشور به آیات قرآن عمل کند زیرا این آیات فقط برای خواندن و حفظ کردن و بیان تفسیر آن‌ها نیست و حتی بحث گفتن هم نیست بلکه بحث اصلی آن عمل کردن است.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس با تصریح اینکه امیدواریم ادارات ما نماد عمل به آیات قرآن باشند، گفت: احترام و تکریم ارباب رجوع در ادارات و نهادهای مختلف یک عمل قرآنی است در صورتی که اکنون متأسفانه در بیمارستان‌ها، بانک‌ها، ادارات، حتی در مغازه‌ها عمل قرآنی نیست و افراد کمی هستند که عمل قرآنی داشته و احترام و تکریم ارباب رجوع کرده و ادب را رعایت کنند.

وی لازمه کاهش بروکراسی‌ اداری و تکریم ارباب رجوع را عمل به آیات قرآن دانست و افزود: از دولت جدید انتظار داریم قرآن را عملیاتی کند تا بتواند عدالت را در سطح جامعه گسترش دهد.

انتهای پیام
captcha