بیمه فعالان قرآنی با دیگر بیمه‌ها موازی نباشد / عملکرد مثبتی از ارشاد ندیدیم
کد خبر: 3979546
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
انتظار فعالان قرآنی از دولت جدید / ۳

بیمه فعالان قرآنی با دیگر بیمه‌ها موازی نباشد / عملکرد مثبتی از ارشاد ندیدیم

پدر قاریان استان فارس یکی از حمایت‌های دولت را بحث بیمه فعالان قرآنی برشمرد و گفت: حتی قرآنیانی که در مشاغل مختلف دیگری هم فعالیت کرده و بیمه هستند، می‌توانند بیمه فعالان قرآنی داشته باشند زیرا این بیمه با دیگر بیمه‌ها موازی نیست و باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد.

محمدعلی ذاکری، قاری روشندل و پدر قاریان استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به انتخاب دولت جدید بر ضرورت تقویت و حمایت از مؤسسات قرآنی تأکید کرد و گفت: در اینجا منظور تنها حمایت مالی نیست زیرا قرآن‌دوستانی هستند که بخواهند در این راه هزینه کنند اما در هر صورت حمایت از مؤسسات قرآنی واقعاً ضروری است.

وی یکی از این حمایت‌ها را بحث بیمه فعالان قرآنی برشمرد و افزود: حتی دانش‌آموزی که در مسابقات مرحله استانی یا کشوری حائز رتبه برتر شده است، جزو نیروهای قرآنی استان و کشور محسوب می‌شود و باید از آن حمایت‌هایی نظیر بیمه فعالان قرآنی شود.


بیشتر بخوانید:


ذاکری ادامه داد: حتی قرآنیانی که در مشاغل مختلف دیگری هم فعالیت کرده و بیمه هستند، می‌توانند بیمه فعالان قرآنی داشته باشند زیرا این بیمه با دیگر بیمه‌ها موازی نیست و باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد. باید تلاش کنیم تا اهالی قرآن را جذب کنیم نه اینکه یک قاری یا حافظ نوجوانی که حتی در عرصه‌های مختلف درخشیده است، بعد از مدتی با مشاهده بی‌مهری‌ها دلسرد شود و وارد عرصه‌های دیگری شود.

وی از عدم حمایت وزارت ارشاد از قرآنیان انتقاد کرد و گفت: درست است که وزارت ارشاد دارای معاونت قرآن است اما هیچ کار مثبتی از آن تاکنون ندیده‌ایم و تنها مکانی برای صدور مجوز شده است.

ذاکری به فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا اشاره کرد و افزود: خبرگزاری ایکنا هم به عنوان تنها رسانه قرآنی جهان اسلام آن طور که باید و شاید دیده نشده و تقویت نشده است در صورتی که این خبرگزاری متعلق به ام‌القرای جهان اسلام است و باید بیش از این‌ها تقویت شود. آیا امکانات این خبرگزاری قابل قیاس با رسانه‌های کشورهای عربی است؟ همچنین آیا یک رسانه قرآنی در استان حتی اگر یک شعبه هم باشد، نباید دارای امکانات بیشتری بوده و فقط محدود به یک اتاق نشود.

وی در ادامه به نقش علما و روحانیان و مراجع تقلید برای حمایت از قرآنیان اشاره کرد و گفت: پیش از این شنیده بودم مرحوم آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی مستمری برای حافظان قرآن در نظر گرفته بودند و خوب است این سنت حسنه ادامه یابد و یک مقرری حداقل در حد ایاب و ذهاب ماهانه برای حافظان یا قاریانی که مجالس هفتگی قرآن برپا می‌کنند تعیین شود و حتی برای این کار می‌توان آنان را طبقه‌بندی کرده و طبق آن ایاب و ذهاب تخصیص داد.

ذاکری با بیان اینکه می‌توان تمهیداتی اندیشید تا افرادی که جلسات و کلاس‌های قرآن برپا می‌کنند، حداقل مبلغی به عنوان تن‌خواه در اختیار داشته باشند، گفت: اگر این انتظارات حداقلی محقق شود، حداکثرها هم درست خواهد شد.

انتهای پیام
captcha