دولت جدید نگاه انقلابی به امور قرآنی داشته باشد
کد خبر: 3978786
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
انتظار فعالان قرآنی از دولت جدید / ۱

دولت جدید نگاه انقلابی به امور قرآنی داشته باشد

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با بیان اینکه دولت جدید دولت انقلابی خواهد بود، گفت: مطالبه ما از دولت این است که نگاه انقلابی را در عرصه فعالیت‌های قرآنی ایجاد کند.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تبریک خلق حماسه مردم در 28 خردادماه سال 1400، گفت: انصافاً مردم ایران حماسه آفریدند و مشت محکمی بر دهان دشمنان داخل و خارج از کشور که دنبال تضعیف مشارکت در انتخابات بودند، کوبیدند.

وی افزود: دولت جدید، دولت انقلابی خواهد بود اما توقع ما این است که باید برای ترویج فرهنگ قرآنی نگاه انقلابی داشت گرچه تاکنون این نگاه حاکم نبوده است اما مطالبه ما از دولت این است که چنین نگاهی را در عرصه فعالیت‌های قرآنی ایجاد کند و در کنار آن هم مجموعه‌های قرآنی باید به صورت جهادی و انقلابی در کنار دولت قرار گیرند و کمک کنند تا بتوانیم فرهنگ قرآن را در جامعه حاکم کنیم.

اسلامی تصریح کرد: اکنون که دولت جدید می‌خواهد بر مسند ریاست جمهوری بنشیند و به مردم خدمت کند، باید مسائل فرهنگی به‌ویژه موضوعات قرآنی را به عنوان یک اولویت قلمداد کند.

وی با بیان اینکه یکسری عقب‌افتادگی‌های در حوزه‌های قرآنی طی سال‌های گذشته داشتیم، گفت: برای رفع این عقب‌افتادگی نیازمندیم که از افراد نخبه و پیشکسوت قرآنی برای ارائه طرح‌ها و پیشنهادات سازنده استفاده شود تا بتوان آینده جامعه قرآنی را به سمت و سویی سوق داد که پویایی و شادابی خود را پیدا کند.

مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس با تأکید بر اینکه باید سند چشم‌اندازی برای فعالیت‌های قرآنی کشور تدوین شود، گفت: متأسفانه اکنون نگاه مطلوبی به جامعه قرآنی در بدنه دولت و مدیران کل و مسئولان وجود ندارد و این نگاه باید اصلاح شود.

وی با تصریح اینکه اگر نگاه مسئولان به جامعه و امور قرآنی اصلاح نشود، آسیب‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی بر جامعه ما غلبه می‌کند، گفت: تنها مسئله‌ای که می‌تواند با آسیب‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی مقابله کند، گرایش به مردم قرآن و سبک زندگی قرآنی است و برای این کار هم نیاز به کار فرهنگی عمیق داریم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha