حذف فعالیت‌های قرآنی به بهانه کمبود بودجه درست نیست / بهای بیشتری به آموزش دهیم
کد خبر: 3991694
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
انتظار فعالان قرآنی از دولت جدید / 16

حذف فعالیت‌های قرآنی به بهانه کمبود بودجه درست نیست / بهای بیشتری به آموزش دهیم

مرتل و مؤذن برتر کشورمان با بیان اینکه برخی از سازمان‌ها و ادارات به منظور صرفه‌جویی در بودجه از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی می‌زنند و می‌گویند بودجه نیست کار فرهنگی و قرآنی را انجام ندهیم، گفت: از دولت جدید انتظار داریم که نگاه ویژه و اختصاصی به مسائل و فعالیت‌های قرآنی داشته باشد زیرا این‌ کار در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده است.

حسام قانعی، مرتل و مؤذن برتر کشورمان در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به روی کارآمدن دولت جدید گفت: دغدغه‌های قرآنیان با روی کار آمدن دولت جدید تغییر نکرده است؛ گرچه دولت قبل در این زمینه کاری نتوانست انجام دهد تا ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی داشته باشیم.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: با این وجود به دلیل اینکه اغلب افراد مذهبی از دولت جدید حمایت کردند، انتظار داریم که دولتمردان بهای بیشتری به فعالیت‌های قرآنی، قرآن‌آموزان و اساتید و مربیان قرآنی دهند.

قانعی بها دادن به بحث آموزش‌های قرآنی را وجه نخست انتظار از دولت جدید برشمرد و ادامه داد: انتظار دیگر آن است کسانی که در زمینه فعالیت‌های قرآنی فعالیت دارند و در هر استان هم شاخص هستند، شناسایی و معرفی شده و مورد تشویق شوند زیرا پشت سر هر کدام از این افراد، تعداد زیادی از شاگردان قرار دارند و وقتی ببینند که اساتیدشان اینگونه تشویق و دیده می‌شوند، مسلماً به سمت فعالیت‌های قرآنی بیشتر جذب خواهند شد.

این مرتل برجسته کشورمان به تلاش‌های ایکنا در خصوص معرفی و حضور نخبگان قرآنی استان در برنامه‌های صدا و سیما اشاره کرد و گفت: در دولت قبلی زیاد به این جریانات بها داده نمی‌شد و برای خالی نبودن عریضه و پر کردن برنامه‌هایی که هیچ ارتباطی با فعالیت‌های قرآنی هم نداشت، چنین برنامه‌هایی قرار می‌دادند اما از دولت جدید انتظار داریم که برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌های خاص مختص جریانات قرآنی از طریق صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تولید و پخش شوند.

وی همچنین اهمیت بودجه فعالیت‌های قرآنی را مورد توجه قرار داد و افزود: اداراتی هستند که درست است اولویت اول کاری آن‌ها فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نیست اما به هر حال فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی جزئی از امورات انسان‌ها در هر رده و جایگاه و شغلی می‌تواند باشد و در هر مسند و تخصص اگر به آموزه‌های قرآنی و اسلامی چنگ زده شود می‌توانیم بسیار موفق‌تر باشیم.

قانعی اضافه کرد: در برخی از سازمان‌ها و ادارات به منظور صرفه‌جویی در بودجه از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی می‌زنند و می‌گویند بودجه نیست کار فرهنگی و قرآنی را انجام ندهیم و این کار درستی نیست لذا از دولتمردان انتظار داریم که نگاه ویژه و اختصاصی به مسائل و فعالیت‌های قرآنی داشته باشند زیرا این‌ کار در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده است.

این مؤذن برجسته کشورمان در پایان تأکید کرد: هر چقدر در راه قرآن هزینه کنیم، در حقیقت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هزینه کرده‌ایم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha