قهرمانان قرآنی را مهجور نکنیم
کد خبر: 4005325
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
انتظار فعالان قرآنی از دولت جدید/ ۲۲

قهرمانان قرآنی را مهجور نکنیم

مبتهل و مؤذن برتر فارس کمترین انتظار قرآنیان را از دولت حمایت از نخبگان و قهرمانان قرآنی دانست و گفت: قهرمانان قرآنی در مقایسه با قهرمانان سایر رشته‌ها مهجور هستند و دیده نمی‌شوند.

رضا بردبار، مبتهل و مؤذن برتر فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه به عنوان یک فعال قرآنی چه انتظاری از دولت جدید دارد، گفت: امیدواریم که دولت جدید بتواند خرابی‌هایی که دولت قبل ایجاد کرد، را برطرف کند.

وی افزود: توقع زیادی از دولت جدید ندارم اما کمترین انتظار، حمایت از فعالان و نخبگان قرآنی است چنانچه از قهرمانان رشته‌‎های مختلف اعم از ورزشی و هنری و غیره حمایت می‌شود، از قهرمانان قرآنی هم حمایت شود.

بردبار تصریح کرد: نزدیک 28 سال است که زیر پرچم قرآن زندگی کرده‌ام اما تاکنون ندیده‌ام دولتی بخواهد از قرآنیان حمایت کند؛ در صورتی که در رشته‌های ورزشی یک فرد طی دو سال می‌تواند نخبه شود اما در فعالیت‌های قرآنی یک فرد باید حداقل 10 الی 15 سال کار کند.


بیشتر بخوانید:


این مؤذن برتر فارس تأکید کرد: زحماتی که فعالان قرآنی در زمینه حفظ، قرائت، ابتهال و غیره می‌کشند نادیده گرفته می‌شود و قرآنیان همیشه مهجورند، آن‌قدر که برای ورزش هزینه می‌گذارند که اگر کسی مقام بین‌المللی کسب کند، تسهیلات و تشویق‌های بسیار خوبی برای آنان در نظر گرفته می‌شود ولی برای قهرمانان قرآنی هیچ‌گاه چنین تمهیداتی اندیشیده نشده است.

وی با بیان اینکه از دولت جدید انتظار می‌رود که تمهیداتی برای قرآنیان بیندیشد، گفت: اکنون اکثر نخبگان قرآنی را که مشاهده می‌کنم اعم از قاریان معروف کشور و استان اکثراً مشکل مسکن، کار و مالی دارند در صورتی که نباید قهرمانان ما این وضعیت داشته باشند.

بردبار در پایان اظهار کرد: کشور اسلامی هستیم و باید تبلیغ قرآن کنیم اما آیا قهرمانان قرآنی ما باید از نظر مالی، مسکن و شغل دچار مشکل باشند؛ لذا درخواست ما این است که حداقل وضعیت شغلی قهرمانان قرآنی ما درست شود. گرچه کارمند شرکت نفت هستم اما نخبگان قرآنی بسیاری را می‌شناسم که درگیر این مشکلات هستند.

انتهای پیام
captcha