نرم‌افزار ویژه اجرای مسابقات قرآن طراحی شود
کد خبر: 3929160
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
تأثیر کرونا بر فعالیت‌های قرآنی / ۱۱

نرم‌افزار ویژه اجرای مسابقات قرآن طراحی شود

داور مسابقات بین‌المللی قرآن با بیان اینكه باید تهدید كرونا را تبدیل به فرصت كنیم، پیشنهاد داد تا نرم‌افزارهایی برای برگزاری مسابقات، آموزش‌های حفظ قرآن و برپایی جلسات قرآنی در فضای مجازی طراحی شود.

مهدی دغاغله، قاری و داور مسابقات بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به تأثیرات مثبت و منفی كرونا بر فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: شیوع ویروس كرونا بر همه چیز در جهان امروز اعم از چرخه اقتصادی، روابط اجتماعی، مراسم‌ مهم جمعی و گروهی نظیر اربعین حسینی و تجمع‌هایی نظیر مجالس روضه امام حسین(ع) تأثیر گذاشته است.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: همچنین این مسئله در زمینه آموزش به‌ طور عام یعنی نه فقط آموزش‌ها و فعالیت‌های قرآنی بلكه عموم فعالیت‌های فرهنگی و حتی آموزش در سطح مدارس و در مراكز دانشگاهی تأثیرگذار بوده است.

دغاغله با بیان اینكه باید تلاش كنیم تا تهدید كرونا را تبدیل به فرصت كنیم، تصریح کرد: در دنیا انواع سواد وجود دارد که نوع متداول آن خواندن و نوشتن است، اما سوادهای دیگری هم وجود دارند، مانند سواد رایانه‌ای، اقتصادی، مدیریتی، معاشرتی و روابط اجتماعی كه در دنیای امروز واقعاً اجتناب‌ناپذیرند.

وی سواد رایانه‌ای و استفاده بهینه از فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی را مورد تأكید قرار داد و اظهار کرد: اكنون که دانش‌آموزان، دانشجویان و قرآن‌آموزان به سمت استفاده از فضای مجازی و نرم‌افزارها سوق داده شد‌اند، فرصت خوبی است برای تولید نرم‌افزارهای آموزشی كه امكان ارتباط را بیشتر كند، كه هم تولید داخل باشد و هم بر مبنای اینترنت داخلی كشور طراحی شوند.

دغاغله ادامه داد: همانطور كه برنامه شاد برای دانش‌آموزان و نرم‌افزار ویژه برای دانشجویان راه‌اندازی كرده‌اند، خوب است مسئولان قرآنی در رده‌های بالا نیز برای قرآن‌آموزان نرم‌افزارهایی مخصوص مسابقات و آموزش حفظ قرآن و جلسات قرآنی در فضای مجازی طراحی كنند تا محیطی فراهم شود كه قابلیت شرکت چندین نفر، ارائه صوت، برگزاری آزمون و ا‌مكان بهره‌‌مندی از اساتید در آن وجود داشته باشد. این فرصت بسیار خوبی برای ارتقای سطح آموزش فعالیت‌های قرآنی در كشورمان است.

انتهای پیام
captcha