کرونا و آسیب‌های فضای مجازی / چراغ محافل قرآنی را خاموش نكنیم
کد خبر: 3921609
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
تأثیر کرونا بر فعالیت‌های قرآنی / ۳

کرونا و آسیب‌های فضای مجازی / چراغ محافل قرآنی را خاموش نكنیم

قاری برتر نهاجا با بیان اینكه شیوع كرونا مسلماً تأثیری مستقیم بر روند فعالیت‌های قرآنی گذاشت، اظهار کرد: این مسئله موجب شد تا فعالیت‌های قرآنی به فضای مجازی منتقل شود. البته این كار آسیب‌هایی دارد؛ برای مثال ممكن است كه برای تمام مخاطبان زیرساخت‌های لازم برای استفاده از كلاس‌های آنلاین فراهم نباشد.

عباس رحمدار، قاری برتر نهاجا، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به تأثیر شیوع كرونا بر فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: شیوع ویروس كرونا بر تمام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله فعالیت‌های قرآنی تأثیر بسیاری گذاشت و موجب تعطیلی فعالیت‌های حضوری شد.


بيشتر بخوانيد:


وی افزود: البته جامعه قرآنی اجازه خاموش شدن چراغ فعالیت‌های قرآنی و مذهبی را در این ایام ندادند و فعالیت‌های خود را به فضای مجازی منتقل كردند كه این مسئله دارای مزایا و البته معایبی هم هست به‌عنوان مثال برای استفاده از محافل و كلاس‌های مجازی باید زیرساخت‌های لازم از قبیل اینترنت پرسرعت، دستیابی به سیستم كامپیوتری یا موبایل با كیفیت مناسب و غیره فراهم باشد.

رحمدار بیان كرد: به نظر می‌رسد که كلاس‌ها و محافل مجازی همان كیفیت كلاس‌ها و محافل حضوری را ندارند؛ درست است كه مخاطبان یکی هستند ولی به لحاظ كیفی كلاسی كه به ‌صورت حضوری برگزار شود، كیفیت بسیار بهتری دارد و بازخورد آن به مراتب نمایان‌تر است تا اینكه بخواهیم كلاسی را مجازی برگزار كنیم و متوجه شویم كه آیا مخاطبان ما اكنون امكان لازم را برای استماع دارند یا خیر.

این قاری برتر استان فارس یادآور شد: شیوع كرونا محاسن و معایبی داشت كه اثبات لزوم تغییر در سبک فعالیت‌های قرآنی را می‌توان یكی از این محاسن دانست ولی به‌طور كلی ضرر شیوع كرونا بسیار بیشتر از منفعتش بوده است زیرا بسیاری از فعالیت‌های قرآنی نظیر مسابقات متعدد، جلسات هفتگی قرآنی و غیره را تعطیل كرد.

وی اظهار کرد: البته ما به حكمت خداوند واقفیم و باید راضی به رضای او باشیم و مطمئناً در پس پرده این اتفاقات حكمت‌های خداوندی نهفته و خیری در آن‌هاست كه از آن اطلاعی نداریم؛ لذا نباید فقط به نكات منفی این قضیه نگاه كنیم.

رحمدار پیشنهاد داد تا در این شرایط چراغ محافل قرآنی به‌صورت حضوری خاموش نشود و این محافل با رعایت پروتكل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شوند چرا كه پیش از این‌ها هم قرآن مظلوم بود و نباید اجازه داد كه شیوع كرونا هم مزید بر علت شود. پس خوب است كه جلسات و محافل قرآنی را برگزار كنیم، ولی تمام نكات بهداشتی را هم مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha