ضرورت توجه به پیامدهای مثبت و منفی کرونا بر فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3924511
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
تأثیر کرونا بر فعالیت‌های قرآنی / ۶

ضرورت توجه به پیامدهای مثبت و منفی کرونا بر فعالیت‌های قرآنی

داور مسابقات قرآن با بیان اینكه كرونا باعث رشد فعالیت‌های قرآنی بین خانواده‌ها شد، تصریح کرد: شیوع كرونا موجب شد تا فرصت فعالیت در فضای مجازی فراهم شود و در نتیجه خانواده‌های بیشتری درگیر آموزش‌های قرآنی از طریق فضای مجازی شدند.

محمدباقر ماهانی، پیشكسوت و داور مسابقات قرآن كریم، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، آسیب‌ها و فرصت‌هایی كه شیوع كرونا بر فعالیت‌های قرآنی اعمال كرده است را برشمرد و اظهار کرد: كرونا بر روی فعالیت‌های قرآنی همانند سایر فعالیت‌ها تأثیر مستقیمی داشت. 


بيشتر بخوانيد:


ماهانی با بیان اینكه آسیب كرونا بیشتر بر مسائل تربیتی است، تصریح کرد: استاد قرآن باید هم عامل به قرآن و هم آموزش‌دهنده رفتار و خلق قرآنی باشد و این مسئله را قرآن‌آموزان، قاریان و حافظان در كنار اساتید قرآنی خود به‌ صورت عملی آموزش می‌بینند، اما نبود استاد در كنار قرآن‌آموزان در فعالیت‌های غیرحضوری آسیب كرونا به این بخش است. همیشه حضور مستقیم در كنار اساتید قرآنی موجب ترویج اخلاقیات قرآنی می‌شود، در آموزش‌های قرآنی اول اخلاق قرآنی و عمل به قرآن و در كنار آن مابقی علوم قرآنی باید انجام شود كه این مسئله در شرایط شیوع كرونا كمی آسیب دیده است.

وی مزایای شیوع كرونا هم برشمرد و افزود: در بحث آموزش علوم قرآنی مسئله متفاوت است. در این قسمت چون علاقه و شوق زیادی در میان جامعه قرآنی وجود دارد، شیوع كرونا موجب شد تا فرصت فعالیت در فضای مجازی فراهم شود و در نتیجه خانواده‌های بیشتری درگیر آموزش‌های قرآنی از طریق فضای مجازی شدند.

ماهانی اضافه كرد: به‌عنوان مثال اگر تاكنون فقط پسر خانواده در كلاس‌های قرآنی حضور می‌یافت اكنون با مجازی شدن این آموزش‌ها در منزل ممكن است خواهر، برادر، مادر یا پدر او هم از این آموزش‌ها در فضای مجازی در كنار او بهره‌مند شوند، پس این یک حسن است.

وی با بیان اینكه كرونا باعث رشد فعالیت‌های قرآنی بین خانواده‌ها شد، تصریح کرد: شاید کمیت فعالیت‌های قرآنی نسبت به قبل كمتر شده است، اما حضور چشمگیرتری بین خانواده‌ها پیدا کرد.

انتهای پیام
captcha