تأثیر هنر تلاوت بر سلامت قاریان / آموزش مجازی قرآن را به صدا و سیما بیاوریم
کد خبر: 3927306
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
تأثیر کرونا بر فعالیت‌های قرآنی / ۹

تأثیر هنر تلاوت بر سلامت قاریان / آموزش مجازی قرآن را به صدا و سیما بیاوریم

مدرس و قاری بین‌المللی كشورمان با اشاره به تأثیر هنر تلاوت قرآن بر سلامت قاریان، تصریح کرد: حسن هنر تلاوت قرآن این است كه قاری دائماً در حال بیرون دادن سموم بدن است، زیرا نفس عمیق اجازه نمی‌دهد كه در ریه سمی باقی بماند.

جهان‌بخش فرجی، مدرس و قاری بین‌المللی كشورمان، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه هنر تلاوت قرآن برای جلوگیری از بیماری به خصوص در شرایط شیوع كرونا بسیار مفید است، اظهار کرد: سبكی كه در هنر تلاوت قرآن دنبال می‌كنیم با تنفس عمیق دیافراگمی مزایای بسیار زیادی دارد، اما مهم‌ترین حسن این است كه با رعایت پروتكل‌های بهداشتی، احتمال بسیار كمی وجود دارد که قاریان به كرونا مبتلا شوند.


بيشتر بخوانيد:


وی ادامه داد: حسن هنر تلاوت قرآن این است كه قاری دائماً در حال بیرون دادن سموم بدن در حین تلاوت است، زیرا نفس عمیق اجازه نمی‌دهد كه در ریه سمی باقی بماند و كولون‌هایی تشكیل دهد که باعث شود ریه از كار بیفتد.

فرجی با بیان اینكه یكی از مزایای هنر معنوی تلاوت قرآن،‌ کمک به دفع سموم از ریه‌هاست، اظهار کرد: اغلب افرادی که دچار مشكل می‌شوند ریه‌هایشان ترمیم نمی‌شود، زیرا تنفس آن‌ها سینه‌ای است و این تنفس سینه‌ای به‌ هیچ وجه نمی‌تواند به بهبود ریه كمک كند.

وی به تأثیر كرونا بر فعالیت‌های قرآنی اشاره كرد و افزود: شیوع كرونا جلسات قرآن را تعطیل كرد، برخی از جلسات در فضای مجازی تشكیل می‌شوند، اما جلسات حضوری كه با حضور اساتید قدیمی و اهل اخلاق قرآن برگزار می‌شدند، فقط برای تلاوت قرآن نبود، بلكه زمینه‌ساز آموزش اخلاق و ادب نیز بود.

فرجی با تأكید بر اینكه در جلسات قرآن مهم‌تر از هنر تلاوت قرآنی كه قرآن‌آموزان فرامی‌گیرند، اخلاق و ادب قرآنی است، بیان کرد: آموزش‌های صوت و لحن و فنون قرائت را می‌توان در فضای مجازی هم آموخت، اما مسلم است که آموزش عمل به قرآن در محضر اساتیدی است كه با صبوری این آموزش‌ها را به دیگران انتقال می‌دهند. بهترین شیوه آموزش مجازی قرآن می‌تواند از طریق صدا و سیما باشد كه متأسفانه چنین چیزی نداریم. مردم واقعاً به شنیدن نواهای معنوی نیاز دارند، ولی از این نعمت محروم می‌شوند و علت آن را هم نمی‌دانیم.

این پیشكسوت قرآنی در پایان پیشنهاد داد تا جلسات آموزش‌ قرآن مانند سایر كلاس‌های درسی كه در شبكه‌های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود، برگزار شود. اگر این امكان وجود داشت كه یكسری كلاس‌ها و تلاوت‌های زیبا در شبكه‌های مختلف نه فقط شبكه قرآن پخش می‌شد، بسیار مؤثر بود تا بتوانیم قرآن را به درون جامعه بیاوریم.

انتهای پیام
captcha