فعالیت‌های جدیدی را در عرصه قرآن آغاز كنیم
کد خبر: 3927072
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
تأثیر کرونا بر فعالیت‌های قرآنی / ۸

فعالیت‌های جدیدی را در عرصه قرآن آغاز كنیم

قاری بین‌المللی كشورمان با بیان اینكه باید به شیوه دیگری در عرصه قرآن فعالیت كنیم، تصریح کرد: می‌توانیم از ظرفیت فضای مجازی استفاده و فعالیت‌های جدیدی را در عرصه قرآن آغاز كنیم كه در گذشته به آن توجهی نمی‌شد.

محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به فرصت‌ها و آسیب‌هایی كه شیوع كرونا برای فعالیت‌های قرآنی ایجاد كرده است، اظهار کرد: شیوع ویروس كرونا باعث شد که بسیاری از برنامه‌ها در كشور تعطیل شوند؛ از جمله برگزاری جلسات قرآن و طبیعی است تا زمانی كه شرایط عادی نشود، بسیاری از جلسات همچنان تعطیل خواهند ماند.


بيشتر بخوانيد: 


پورزرگری افزود:‌ این مسئله باعث شد تا فرصتی را به این كیفیت از دست دهیم و نتوانیم جلسات حضوری قرآن را برگزار كنیم، اما فرصت دیگری پیش آمده و می‌توانیم از فضاهای مجازی برای برگزاری جلسات استفاده كنیم، كمااینكه برخی این كار را انجام می‌دهند. وقتی كه افراد نمی‌توانند در جلسات و كلاس‌های قرآن شركت كنند، مسلماً می‌توانند از برنامه‌های مجازی در این راستا استفاده كنند تا به شرایط عادی بازگردیم و بتوانیم مجدداً فعالیت‌های حضوری را از سر گیریم. اكنون نه تنها كشور ما بلكه همه دنیا درگیر شیوع كرونا هستند، به ‌طوری كه امسال فریضه حج دچار مشكل شد و  نمی‌توانیم در پیاده‌روی اربعین حسینی شركت كنیم؛ بنابراین جلسات قرآنی كه جای خود را دارند.

وی با بیان اینكه باید به شیوه دیگری در عرصه قرآن فعالیت كنیم، تصریح کرد: افراد بسیاری نمی‌توانند در جلسات حضوری شركت كنند، اما می‌توانند در برنامه‌های خود مطالعات قرآنی را افزایش دهند یا جلسات مجازی را برگزار و حتی از ظرفیت فضای مجازی استفاده كنند و فعالیت‌های جدیدی را در عرصه قرآن انجام دهند كه در گذشته به آن‌ها توجهی نشده است.

پورزگری به وجود برخی از مشكلات در این عرصه نظیر فراهم نبودن امكانات سخت‌افزاری برای استفاده از آموزش‌های مجازی اشاره كرد و افزود: ممكن است برای هر فعالیتی مشكلاتی وجود داشته باشد و اگر امروز تجهیزات و ابزارهای الكترونیكی برای استفاده از فضای مجازی بسیار گران شده‌اند، برای جلسات حضوری هم مشكلاتی نظیر گران شدن هزینه ایاب و ذهاب و بعد مسافت نیز وجود دارد. اكنون شرایط به گونه‌ای است كه نمی‌توان جلسات حضوری برگزار كرد، اما اكثر افراد موبایل یا تلفن دارند كه می‌توان این جلسات را حتی تلفنی برگزار كرد.

وی با تأكید بر اینكه اگر كسی بخواهد از آموزش‌های قرآنی بهره‌مند شود، شرایط را علی‌رغم همه سختی‌ها فراهم می‌كند، تأکید کرد: در هر مقطعی یكسری مشكلات برای انسان ایجاد می‌شود كه دستیابی به هدف را دچار تغییرات می‌كند؛ لذا انسان باید بر اساس نیازها برنامه‌ریزی  و از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده كند. البته رادیو قرآن هم در این شرایط یكسری فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی را ارائه می‌دهد كه افراد می‌توانند از همین فرصت استفاده كنند و از آموزش‌ها و فعالیت‌های قرآنی محروم نمانند.

انتهای پیام
captcha